נתניהו במסר אזהרה ישיר לאסד וחמינאי

ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, שלח היום (שלישי) שני מסרים ישירים, לנשיא סוריה בשאר אל-אסד, ולמנהיג העליון של איראן עלי חמינאי.

נתניהו, במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם השליח האמריקני, בריאן הוק, העביר הודעה ישירה לאסד: "אני אומר לבשאר אל-אסד, אתה מסכן את עתידה של מדינתך והמשטר שלך," אם איראן תבסס את נוכחותה בשטחים הסורים ובגבול עם ישראל.

נתניהו גם שלח הודעה נוספת למנהיג האיראני, עלי חמינאי: "אני אומר לאייתוללה בטהראן, שישראל תמשיך לנקוט בצעדים הנדרשים, כדי למנוע ממך הקמת חזית טרוריסטית וצבאית חדשה, נגד ישראל בסוריה."

נתניהו הדגיש כי ישראל לא תאפשר לאיראן נוכחות צבאית בסוריה כמו כן הדגיש כי "אנו נחושים בהחלט למנוע מאיראן לבסס את נוכחותה הצבאית בגבולותינו הישירים".

נתניהו והוק קראו לכל המדינות, להאריך את אמברגו הנשק על איראן, אשר יפוג באוקטובר.

מצידו אמר השליח האמריקני בריאן הוק כי הסרת אמברגו הנשק מעל איראן, שהוסרה כחלק מהסכם הגרעין שנחתם עם טהראן בשנת 2015, תאפשר לטהרן לייבא מטוסי קרב ותקיפה, ספינות מלחמה, צוללות, מערכות ארטילריה כבדה וטילים לטווחים מסוימים. 

הוק הוסיף, כי אז איראן תוכל לייצא את הנשק ואת הטכנולוגיה שלה לבעלי בריתה כמו החיזבאללה ופלגים פלסטינים כמו הג'יהאד האיסלאמי והחמאס, המיליציות השיעיות בעיראק ובחריין, והחות'ים בתימן. 

הוק אמר כי הדבר האחרון שאזור זה זקוק לו הוא יותר נשק איראני.

ארצות הברית נסוגה באופן חד צדדי מהסכם הגרעין עם איראן שנחתם בשנת 2018. ממשל נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הטיל סנקציות כלכליות על המשטר האיראני.

نتنياهو وهوك في المؤتمر الصحفي يحذران من عدم استمرار حظر الأسلحة على غيران

קרדיט : עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה