קרן המטבע הבינלאומית מעריכה: "לבנון בדרכה לאבדון כלכלי"

קולות התרחבות הסדקים במודי היסוד של המדינה הלבנונית נשמעים מכל עבר והסדקים הניבטים מהם חוזים רק רע!

לאחר התמוטטות המטבע הלבנוני המקומי, שכבר הגיע ל- 9000 לירות לדולר צצה בעייה חדשה ברחבי הלבנון שאולי היא תהיה הקש שישבור את גב הגמל. רשתות השיווק הגדולות והסופרמרקטים השכונתיים פרסמו כי הם לא יספקו יותר לחם והאזרחים יצטרכו לפנות למאפיות המקומיות על מנת לרכוש אותם. תוך דקות החלה פניקה אזרחית ותורי ענק החלו להשתרך מכל מאפיה קטנה בקרן רחוב.

האנשים מצטופפים בתורים , לא שומרים על ריחוק חברתי בעקבות מגפת הקורונה המכה קשות בלבנון , ומדברים אחד עם השני לאיזה מצב הם הגיעו בחסותם של איראן ושליחיהם המקומיים – החיזבאללה.

חסר ניצוץ קטן כדי שהמרי האזרחי ,בעל מופע נמוך כרגע, יעלה לגבהים והשליטה על המשמעת הציבורית תאבד או אז יחלו אנשים לדאוג להישרדותם , כמעט בכל מחיר .

כזכור כל מדינות העולם המבקשות לסייע ללבנון להיחלץ מהמשבר הפיננסי צמנועות מלעשות זאת לאחר שארה"ב הודיעה כי היא לא תאפשר זאת כל עוד החיזבאללה ואנשיו מחזיקים בנשק לא חוקי ואנשיו יושבים בממשלה הנוכחית ובוזזים את אוצרותיה.

ישנם גם ידיעות כי סוחרי מטבע פרטיים מחליפים את הלירות הלבנוניות לדולרים בשערים שלמעשה גרמו לרוב תושבי לבנון להחליק במורד התלול לעבר מעמד העוני במדינה.

פוטנציאל הנפץ החברתי בלבנון הוא כרגע ערב מלחמת אזרחים מחודשת.

מנכ"לית קרן המטבע הבינלאומית (IMF) פרסמה תחזית קודרת של הליכה לאבדון כלכלי בלבנון,לאחר מפלה חרוצה בתוצאות השיחות המכריעות שנועדו לפתור את צרותיה הכספיים של לבנון.

קריסטלינה ג'ורג'ייבה, מנכ"לית קרן המטבע הבינלאומית- " לא היו לי מראש ציפיות להתקדם במשא ומתן עם הגורמים הרשמיים הלבנונים על סיוע וחילוץ מהמשבר במדינה .כנראה שטובת העם אינה לנגד מקבליי ההחלטות בממשלה,צר לי על כך ."

המדינה ראתה את הלירה הלבנונית מאבדת כ-75 אחוז מערכה במהלך שמונת החודשים האחרונים.

About Hungary - IMF

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה