חדשות כלכליות מהעולם ליום 27-6-20

*- ביום שישי האחרון התכנסו 27 חברי האיחוד האירופי במטרה לקבוע קריטריונים לכניסה לגבולות האיחוד ללא הגבלה למדינות ״נקיות״ מנגיף הקורונה.
כפי שזה נראה עכשיו, חברי האיחוד גיבשו רשימה של מדינות שיוכלו להיכנס לגבולותיה מה1.7 אך נכון לעכשיו, נראה כי ישראל, ארה״ב, ברזיל ורוסיה לא נמצאות כחלק מן המדינות הללו.
למול אלו, אוסטרליה, תאילנד, יפן וקנדה יוכלו להיכנס ללא בעיה נכון לשעה זו, כאשר הרשימה עתידה להתעדכן אחת לשבועיים.

הכנסת ארה״ב לרשימת המדינות שלא רשאיות להיכנס בגבולות של האיחוד האירופי עתידה לפגוע משמעותית באיחוד בעקבות החשיבות של קו תיירות זה מבחינתם.

חשוב לציין כי לא הצליחו שגרירי האיחוד לגבש הסכם סופי בין המדינות אך נראה כי מרביתן מסכימות בצורה עקרונית וכעת כל אחת מבצעת התייעצויות דיפלומטיות פנימיות לפני קבלת ההחלטה הסופית.

*- אחוז ההכנסה הפנויה שמשקי הבית בארה״ב מצליחים לשמור לחסכון גדלה משמעותית בעקבות הקורונה, ובאפריל זינק האחוז ל32.2% למול 17.3% שהיה האחוז טרום הקורונה וזה הממוצע מאז 1959. במאי לצורך השוואה, האחוז עמד על 23.2%.

איך מסבירים את זה?

מאד פשוט- ההכנסה הפרטית אכן קטנה בתקופת הקורונה אך הפקטור המרכזי היה הזרקות הפד האמריקאי, 2.8 טריליון דולר לחילוץ, אשר חלק משמעותי ממנו נכנס ישירות לחשבון הבנק של תושבי המדינה, זאת בשילוב העובדה שהסגר הוביל להוצאות קטנות משמעותית מבתקופה רגילה ולצמצום הבילויים על פנאי וקניות.

*- עוד ועוד חברות עולמיות גדולות מצטרפות לחרם על פרסום ברשתות החברתיות פייסבוק וטוויטר בעקבות התנהלותן הלקויה למול פרסומי שנאה וגזענות.
קוקה קולה העולמית הודיעה אתמול על הפסקה מיידית של פרסום בכלל הרשתות החברתיות בעולם אך לא ספציפית כחלק מן המחאה הצוברת תאוצה.

אמש, מניית פייסבוק צנחה 8.3%- על רקע הצטרפות חברות רבות למחאה וביניהן חברת יוניליוור, אחד המפרסמים הגדולים בעולם, כי היא מצטרפת למחאה ומפסיקה ציידת את פרסום מוצריה.
בסיום המסחר מארק צוקרברג הצהיר כי פייסבוק עתידה לשנות את המדיניות הנהוגה כיום ותאסור פרסום תוכן שנאה או גזענות מכל סוג שהוא.

*- אמזון הודיעה אמש כי היא רוכשת במיליארד דולר את חברת טכנולוגיית הרכב האוטונומי Zoox, אחת מרכישותיה הגדולות בהיסטוריה (פרט לרכישה של Whole foods ב13.7 מיליארד $).
הרכישה מגיעה לאחר שבמהלך 2019 רכשה אמזון את חברת הסטרטאפ לרכב חשמלי Rivian ב700 מיליון דולר.

חברת Zoox הוערכה ב2018 על פי שווי של 3.2 מיליארד דולר אך בעקבות מגיפת הקורונה והקושי בגיוס הון זה כנראה השתלם לה.
בזאת מצטרפת אמזון למירוץ העולמי לרכב האוטונומי ותיקה למול טסלה, Waymo של גוגל, אובר ואף חברת אפל.

ההערכות הן כי רק בשנה שעברה (2019) הושקעו בתחום הרכב האוטונומי סכום אסטרונומי של מעל ל33 מיליארד דולר.

*- אחרי בצורת של 30 שנה, קבוצת הכדורגל של ליברפול זכתה אמש באליפות הליגה האנגלית. זו האליפות מספר 19 של ליברפול, אחת פחות משיאנית האליפויות – מנצסטר יונייטד שהשיגה 20 תארים. בשנה שעברה זכתה באליפות הליגה האנגלית מנצסטר סיטי וליברפול סיימה במקום השני.

הליגה האנגלית הינה ליגת הכדורגל המכניסה ביותר בעולם. הכנסות הליגה בשנת 2019 הוערכו ע"י פורבס ב- 6.0 מיליארד דולר. לצורך השוואה הכנסות הליגה הספרדית, שהינה הליגת הכדורגל המדורגת שניה מבחינת הכנסות, מוערכות ב 4.5 מיליארד דולר.

ליברפול היא ממועדוני הכדורגל העשירים בעולם. בשנה שעברה הסתכמו הכנסות הקבוצה ב533 מיליון ליש"ט. היא מצליחה לשמור על התנהלות רזה יותר מהמתחרים, כאשר בהוצאות השכר, למשל, היא מדורגת שלישית אחרי מנצ'סטר סיטי ומנצ'סטר יונייטד ברכות לליברפול ולעולם לא תצעדי לבד.

*- אם לא היו לנו מספיק גורמים שהובילו לתנודתיות הגבוהה בשווקי ארה״ב- נראה כי עניין הנשיאות מתחיל לתפוס מקום מרכזי בנושא.

בנק אוף אמריקה ערך בדיקה משנת 1951, ומצא כי כאשר הבית הלבן עבר מהרפובליקנים לדמוקרטים, בשלושה חודשים לאחר בחירת הנשמדד הS&P500 נתן תשואת חסר משמעותית.
סקר שערך הניו יורק טיימס מגלה כי ביידן זוכה ל50% מהקולות בעוד טראמפ ל36%. אנליסטים רבים חוששים מהאפשרות כי ביידן יעמוד בראשות המעצמה הגדולה בעולם, והם התחילו להזהיר לקוחות רבים מפני האפשרות הזו, שלדעתם תוביל לירידות בשווקים. נוסף על כך, חשש מרכזי הוא תוכנית המס אותה מוביל ביידן ובמסגרתה יעלה את המס על חברות ל28%, יוריד משמעותית את רווחיות החברות.

סקר נרחב שבוצע על ידי RBC שאל תחילה ממה הכי חוששים לגבי עתידם הכלכלי, כש73% ענו כי הגורם הוא תוצאות הבחירות הקרובות. רוב הנשאלים המשיכו להאמין כי בחירה מחודשת בטראמפ תביא עימה שוק שורי, בעוד 60% מאמינים כי הבית הלבן תחת ביידן יהיה דובי ואף דובי מאד עבור שוק המניות, זינוק של 24%+ מהנשאלים שהחזיקו דעה זו בדצמבר.

Liverpool | Predictions, stats, fixtures, TV, live stream | Squawka

(קרדיט : ערוץ הטלגרם – הראל פיננסים)

 

כתיבת תגובה