חוזרים למסגדים בערב הסעודית והחג’ המצומצם

המסגד הגדול, הכעבה, מכה

ערב הסעודית התחילה לעשות צעדים ראשונים לפתוח חזרה מסגדים לתפילה, כאשר המלך סלמאן בן עבד אלעזיז אל סעוד, אישר לפתוח ב 31 למאי, את המסגדים בעיר מדינה, לאחר חודשים של הטלת מגבלות וסגר בעקבות המגפה שמפילה קורבנות רבים בערב הסעודית, נכון לזמן פרסום הידיעה באתר, ישנם מעל 167 אלף שנדבקו ומעל 1,380 מתים.

רוב המסגדים בממלכה נפתחו בין ה 6 ליוני ל 20 ליוני, תחת מגבלות כמות אנשים לפי גודל המסגד, עם הגבלת מרחק בין המתפללים.

אך בעיר הקדושה מכה, הממלכה פתחה את המסגדים לתפילת המאמינים, רק ביום ראשון האחרון, ב 21 ליוני, היות ועד אז העיר הוגדרה כמוקד הדבקה.

לפני עידן נגיף הקורונה החדש, כל 1,560 המסגדים בעיר כבכל מקום אחר בעולם המוסלמי, היו מלאי מאמינים הבאים לתפילות.

השבוע פורסמו מספר תמונות ממסגדים במכה, העיר הקדושה לאסלם, לאחר שחודשים ארוכים המסגדים היו סגורים לתפילה, בתמונות רואים את תפילות הבוקר בתחילת השבוע, תוך הקפדה על ההנחיות בנוגע לשמירת מרחק ומניעת התקהלות במקומות סגורים.

כמו כן למאמינים שרצו בכך, חולקו במסגדים שטיחי תפילה חד פעמיים.

כשאנו רואים שלמרות הנגיף ממשיך לגבות קורבנות במספרים גדלים והולכים, במה שנראה כגל שני שהתפרץ גם בערב הסעודית, ושהחלו לפתוח את המסגדים כולל במכה הקדושה, נשאלת השאלה מה יהיה על החג’ שאמור להערך בסוף חודש יולי השנה? (ראו המאמר שעלה לאתר ב 17 למאי)

הרשויות הסעודיות במשרד לענייני החג’, הודיעו שהשנה העליה לרגל למצוות החג’ תותר "רק למספרים סמליים" וכל מדינה תקבל מכסות עולים לרגל, במספרים קטנים מאוד בהשוואה למעל 2.5 מיליון עולי רגל בשנים עברו.

הרשויות הודיעו כי השנה עקב המגבלות בעקבות המגפה העולמית, יינקטו צעדי מנע לשמירה על בריאותם של העולים לרגל, כדי למנוע הדבקה בהתאם להנחיות מערכות הבריאות, ובנוסף למספרי המכסות המצומצמים, תאסר השנה עלייה לרגל של מאמינים מבוגרים.

חוסר הוודאות לגבי כמות עולי הרגל שיאושרו לכל מדינה וההחלטה לצמצם את המכסות למספרים קטנים מהרגיל, גורמים להתמרמרות ולכעס רב במדינות שונות בעולם האסלאמי, והאיסור על כניסת המאמנים הזקנים, שאמנם נעשה במטרה לשמור על בריאותם, גורם לכעס וחלק מהקולות אומרים שהממלכה מונעת מהזקנים שחיכו כל חייהם להזדמנות של פעם בחיים לקיים את המצווה.

ראו סרטון על פתיחת המסגדים במכה ואמצעי הזהירות הננקטים בהם.

קרידט: אביעד, מקבוצת נציב, ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון

כתיבת תגובה