חדשות מסביב לעולם

*- המשרד האמריקאי להגנת המולדת הצהיר כי כניסתו למדינה של מנהיג מפלגת הברקזיט, נייג'ל פראג' תאמה את "האינטרס הלאומי" אחרי שהפוליטיקאי הבריטי השנוי במחלוקת נכח בעצרת של הנשיא דונלד טראמפ הלילה על אף האיסור על כניסת מבקרים מבריטניה כחלק מהמאבק בנגיף הקורונה.

בהודעת המשרד נאמר כי פראג', שידוע בקשריו הקרובים עם טראמפ, ניסה לטוס לארה"ב ביום שישי האחרון, אולם עלייתו למטוס נמנעה בשל האיסור שטראמפ הטיל במרץ האחרון על כניסת אזרחים זרים ששהו באירופה.

לפי המשרד, אחרי "בחינה מעמיקה של העובדות הרלוונטיות והנסיבות", הוחלט שפראג' יוכל להגיע מאחר שכניסתו היא במסגרת "האינטרס הלאומי", כפי שנקבע על ידי מזכיר המדינה והשר להגנת המולדת.

תמונה

*- אחמד ראדי, לשעבר קפטן נבחרת עיראק שגם הבקיע את השער היחיד של ארצו במונדיאל 1986, מת הבוקר בבית החולים בבגדד אחרי שנדבק בנגיף הקורונה, שעות ספורות לפני שהיה אמור להיות מוטס לטיפול בירדן.

ראדי נחשב לאחד השחקנים הגדולים בתולדות הכדורגל העיראקי עם 273 שערים, מהם 62 ב-121 הופעות בנבחרת. היו לו חמש זכיות באליפויות עיראק ושבעה גביעים בעיראק, שתי זכיות עם הנבחרת בגביע המפרץ, זכייה במשחקי ערב וזכייה בגביע ערב, שתי הופעות במשחקים האולימפיים ובשנת 1988 הוא נבחר לשחקן השנה באסיה.

*- דיווחים על אירוע דקירות המוני בפורברי גרדנס שבעיר רדינג באנגליה, שם התקיימה הפגנה של פעילי Black Lives Matter – לפי ידיעות בלתי רשמיות, לפחות שלושה בני אדם נהרגו וישנם נפגעים נוספים בשטח. כוחות משטרה גדולים הוזרמו למקום ונערכים חיפושים אחרי המבצע או המבצעים.

*- שופט פדרלי דחה את עתירת הממשל וקבע שהיועץ לשעבר לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, יכול לפרסם את הספר שלו על תקופת כהונתו. "בעוד שההתנהלות החד צדדית של בולטון מעלה חששות כבדים לגבי הביטחון הלאומי, הממשל לא סיפק הצדקה לכך שצו מניעה הוא צעד ראוי", נאמר בפסיקה.

*- אתר פוליטיקו: פיקוד הצי האמריקאי החליט להשאיר בתוקף את ההחלטה על פיטוריו של קפטן ברט קרוזייר מהפיקוד על נושאת המטוסים תיאודור רוזוולט, וזאת על אף שהמליצו תחילה לבטל את ההדחה. קרוזייר הודח בתחילת אפריל אחרי שנחשף בתקשורת המכתב שבו התריע על התפרצות הקורונה באוניית הענק.

*- "החיים עוברים בטיסה, בייחוד החלק ששווה לחיות" – מתוך רב המכר "צלה של הרוח". הסופר הספרדי, קרלוס רואיס סאפון, הלך הלילה לעולמו בגיל 55 בלוס אנג'לס אחרי מאבק במחלת הסרטן.

"צלה של הרוח" היה הראשון בסדרת "בית הקברות לספרים אבודים" שהפכה את סאפון לאחד הסופרים המצליחים במאה ה-21. "אחד הסופרים העכשוויים הטוב ביותר עזב אותנו, אבל הוא ימשיך לחיות בקרב כולנו דרך ספריו", נמסר מבית ההוצאה לאור הספרדי פלנטה.

*- בית המשפט העליון האמריקאי בעוד פסיקה דרמטית: מבטל ברוב של חמישה מול ארבעה את החלטתו של הנשיא מספטמבר 2017 להפסיק את התוכנית מימי אובמה שנועדה למנוע גירוש של יותר מ-709 אלף מהגרים שהגיעו לארה״ב כילדים (״דרימרס״)/

*- לרגל שבוע הפליט, מפרסם הארכיון הבריטי את טופס בקשת האזרחות משנת 1969 של פארוך בולסרה שנמלט עם משפחתו מזנזיבר לבריטניה חמש שנים קודם לכן בשל המהפכה במולדתו. באפריל 1970, הקים בולסרה את להקת קווין עם הגיטריסט בריאן מיי והמתופף רוג'ר טיילור ושינה את שמו לפרדי מרקיורי – והשאר היסטוריה/

*- לפני 5 ימים  התקיימו בחירות לקביעת חמש חברות בלתי קבועות חדשות במועצת הביטחון לשנים 2022-2021. הזוכות הן הודו, קניה, מקסיקו, אירלנד ונורבגיה. אכזבה קשה לקנדה שלא נכנסה למועצה על אף קמפיין בהובלתו של ג'סטין טרודו.

*- התובע של מחוז פולטון בג'ורג'יה, פול הווארד, הודיע כי השוטר גארט רולף שירה למוות בריישרד ברוקס באטלנטה ביום שישי האחרון, מואשם ב-11 סעיפים, בראשם רצח ותקיפה חמורה. אם יורשע, הוא עלול לעמוד בפני עונש מוות.

דווין ברוסנן, השוטר השני שהיה בזירה, מואשם בתקיפה חמורה, אם כי הוא הסכים להפוך לעד מדינה ולהעיד נגד שותפו לשעבר. צווי מעצר הוצאו נגד השניים ועליהם להסגיר את עצמם עד מחר. רולף הודח בסוף השבוע מהמשטרה, ברוסנן הוצא לחופשה מנהלית.

הווארד ציין כי בימים האחרונים החוקרים שוחחו עם שלושה עדי ראייה ובחנו שמונה סרטונים של זירת האירוע, שבין השאר חשפו שרולף בעט בברוקס אחרי שנפגע בעוד שברוסנן עמד על כתפו של ברוקס. "הגענו למסקנה שכאשר הוא נורה, ברוקס לא היווה איום מיידי על השוטרים", הצהיר.

World News Background. Rotating World Stock Footage Video (100 ...

קרדיט : ערוץ הטלגרם מבט עולמי

כתיבת תגובה