תכנית הריבונות וניסיונו של מחמד דחלאן לחזור להנהגת הרש"פ בדלת האחורית

.שני מטוסים עם סיוע הומניטרי מאיחוד האמירויות לרש"פ נחתו לאחרונה בנתב"ג, ואת שניהם דחתה הרש"פ על הסף.

מטוס של איחוד האמירויות נחת לראשונה בישראל - וואלה! חדשות

תחילה בנימוק שהרש"פ מתנגדת לנורמליזציה עם ישראל. כשנטען נגד הרש"פ שאנשיה לא דחו מטוס תורכי שגם הוא נחת בנתב"ג, גמגמו דוברי הרש"פ והשמיעו תירוץ אחר: "הסיוע לא תואם מולנו.

רק לאחר מכן "יצא המרצע מן השק", כשגורמים פלסטינים הדליפו שעם מטוס הסיוע הגיע לנתב"ג מחמד דחלאן, שנוא נפשו של יו"ר הרש"פ, ובן חסותו של שליט אבו דבי ואיחוד האמירויות. לדבריהם, דחלאן התקבל בנתב"ג ע"י בכירים בשב"כ, וכבר קיים מספר מפגשים עם נאמניו באיו"ש על רקע תכנית "הריבונות הישראלית". לטענתם, דחלאן נתפס בישראל כמי שיכול לספק את הסחורה, ולאפשר את מימוש התכנית, בחסות חלק ממדינות המפרץ, ובראשן סעודיה והאמירויות, כשבתמורה תאפשר ישראל לדחלאן ואנשיו לעמוד בראשות הרש"פ.

מטוס של איחוד האמירויות נחת לראשונה בישראל - וואלה! חדשות
נציין, כי תיאוריות קונספירציה על תכנית ישראלית להמליך את דחלאן אינן חדשות. ערב ההתנתקות מרצועת עזה טענו מקורבי יאסר ערפאת, כי כל מטרת התכנית הינה להמליך את דחלאן על הרצועה ולאחר מכן על הרש"פ. מקורבי ערפאת העבירו בזמנו מסר, לפיו ערפאת לא יאפשר אפילו את מימוש ההתנתקות, כדי למנוע את המלכתו של דחלאן. ערפאת אמנם מת ולא הצליח למנוע את מימוש התכנית, אבל אם היה מי בישראל שקיווה שדחלאן ינצל את המהלך להשתלט על הרצועה, הרי שלאכזבתו, בינתיים התחזק החמא"ס ברצועה בממדים שלא אפשרו את מימוש היוזמה.
האם ייתכן שיש מי שבונה על כך שהפעם יצליח דחלאן במקום שבו נכשל בהתנתקות, ובאזור בו נוכחותו כמעט שאינה קיימת? אם כן, מוטב לו לצאת מהסרט ולקנות כרטיס לסרט אחר.

נשיא טורקיה ארדואן ויורש העצר של ה-UAE בין זאייד: זה מול זה במאבק ...
ראש ממשלת הרש"פ למושלי המחוזות באיו"ש: "לא תהיה התקוממות עממית בעקבות החלת הריבונות".
גורמי תקשורת פלסטינים מדווחים, כי מחמד אשתיה, ראש ממשלת הרש"פ נועד לאחרונה עם מושלי המחוזות באיו"ש והעריך בפניהם, כי אין סיכוי למהלך של התנגדות עממית להחלת הריבונות הישראלית באיו"ש. לדבריו: האוכלוסיה, במיוחד לאחר עידן הקורונה עסוקה בהישרדות כלכלית ולא בסוגיות מדיניות, ודי לראות את טורי הפועלים בכניסה למשרד התיאום והקישור בבית אל (ובשאר המחוזות), כדי להבין זאת.

מעקב הומניטרי

 

קרדיט : יעקב סבג מקבוצת נציב

כתיבת תגובה