ראש בראש: מאהר אסד מסרב לפקודת הרוסים לפרק מחסומי דרכים בדרום סוריה

המצפה הסורי לזכויות אדם מדווח כי רוסיה נתנה את הוראה לפרק את כל מחסומי הדיביזיה 4 של צבא סוריה בפיקודו של האלוף  מאהר אל-אסד, אחיו של נשיא המשטר, בשאר אל-אסד.

מאהר אל-אסד דחה הוראה זאת מכל וכל, והמחסומים ממשיכים להתקיים עד לרגע זה, אלא שרוסיה מתרכזת כרגע בחיזוק השורות של גייס 5 בכל סוריה, ובמיוחד בדרעא באמצעות החשת פעולות הגיוס מקרב תושבי סוריה תוך מתן תמריצים חומריים גדולים כמו משכורת גבוהה יותר מאשר מקבלים הן בשורות צבא סוריה והן בשורות המיליציות האיראניות הפועלות אף הן באזור – כך מדווחים מקורות של המצפה לזכויות אדם הסורי.

ראוי לציין כי מחסומי דיביזיה 4 נפרשו בכל מקום  על פני האדמה הסורית, בעוד שהם אמורים להיות מוקמים אך ורק בדמשק ובסביבתה.

דו"ח שפורסם באפריל האחרון ציין כי היו חילוקי דעות עמוקים בין התכניות הצבאיות הרוסיות בסוריה לבין התכניות של הכוחות האיראניים ומיליציית חיזבאללה הלבנונית.

המאמצים הרוסיים שואפים לכנס את המספר הגדול ביותר של המיליציות תחת פיקוד גייס 5 שהחל להתפרס בכל רחבי דרום סוריה, ואילו איראן מנסה לפרק את כוחות צבא המשטר הסורי, ואילו רוסיה, לעומת זאת, רוצה לארגן את צבא סוריה ואת כל המיליציות החמושות תחת מרכז פיקוד אחד.

הערות:

1- הניסיון הרוסי לפרק את מחסומי דיביזיה 4 בדרום סוריה מגיע לאחר תלונות רבות מצד התושבים על התעמרות בהם ובמשפחותיהם מצד חיילי המחסומים וניסיון לגבות מהם דמי מעבר לכל אשר ירצו הגיע.

2- מי שחושב שסירובו של האלוף מאהר אסד לפרק את המחסומים שהקימה יחידתו ישאר ללא תגובה רוסיה – לא מבין את אופי הפעילות שלהם. לא ירחק היום והוא יתקפל מעצמו לאחר שהרוסים ילחצו על הכפתורים המתאימים בפינות אחרות של סוריה. 

 

כתיבת תגובה