האמריקאים וצוות האו"ם עוזבים … טלטלה גדולה בלבנון אחרי ה-19 ביוני?

המתח הביטחוני, חוסר היציבות הכלכלית והפוליטית וההפגנות ההמוניות שחזרו שוב לרחובות  לא היו בין הסיבות הישירות שהניעו את ארצות הברית לפנות את אזרחיה מלבנון או מהאו"ם לפנות את הצוות הבינלאומי שלה.

בהקשר זה, השגריר הישאם חמדאן ציין באמצעות הרשתות  החברתיות את חומרתן של שתי חדשות ששמע ביום הראשון:

1-השגרירות האמריקאית קראה לאזרחים אמריקנים השוהים בלבנון לעזוב את המדינה לפני ה-19 לחודש.

2- הודעת ​​האו"ם לצוות הבינלאומי שלו להכין את מסמכיהם לקראת עזיבה, וזה דבר שהאו"ם לא עושה לעולם אלא כאשר המצב הביטחוני במדינה נמצא בסכנה קשה. (להערכתי אין מדובר בכוחות האו"ם הפועלים בדרום לבנון אלא בצוותים הפועלים בתוך משרדים בביירות)

המצב הלבנוני החמיר לאחר כניסתו לתוקף של חוק קיסר!

חמדאן סבר כי הסיבות לצעדים הנ"ל נובעים מהידרדרות המצב הפנימי בלבנון , שצפוי עוד להחמיר עם תחילת יישום חוק "קיסר" וכי  ארצות הברית קיבלה החלטה שהיא חייבת לפעול לפתרון המצב בסוריה ובלבנון.

הוא הוסיף: החוק של קיסר הוא לא רק חוק כללי שמשפיע על לבנון באופן עקיף, אלא הוא מכוון גם ללבנון. כלומר, מדובר בחוק שיש לו מטרה ספציפית שמטרתה להכניע את לבנון, והוא אמצעי נוסף במסגרת הצעדים ה"תוקפניים "שנוקט צד אחד בסכסוך נגד הצד השני.

כלומר, זהו כלי אחד מתוך הרבה כלים שנועדו לטפל בסכסוך וזה בא בנוסף לצעדים החמורים הנוספים שינקטו במידת הצורך.

במילים אחרות, החוק עצמו לא יעבוד ,כי המטרה ברורה ואין מה לפחד , החוק אינו מכוון נגד העם הלבנוני, אלא כנגד הצדדים המעורבים בסכסוך האזורי ולאלה התומכים בהם מצד פוליטיקאים לבנוניים. העם הלבנוני הוא רק קורבן במסגרת מה שמוכר כ-  "נזק היקפי"הנזק – collateral s damage.

العقوبات الاميركية

קרדיט לתמונת השער: Bram Janssens

כתיבת תגובה