אזרח גמביה מואשם בארה"ב בפשעי מלחמה וביצוע עינויים

משרד המשפטים האמריקאי הודיע היום על הגשת כתב אישום נגד אזרח גמביה שהתגורר בדנבר על ביצוע עינויים נגד עצירים במולדתו בעת ששירת ביחידה צבאית תחת פיקודו של הנשיא הקודם, הרודן יחיא ג'אמה.

מייקל סאנג קוראה (41) הגיע לארה"ב בדצמבר 2016 על מנת לאבטח את סגן נשיא גמביה שהגיע לביקור באו"ם. אולם באותם ימים הפסיד ג'אמה בבחירות לנשיאות וקוראה החליט להישאר בארה"ב והתיישב עם רעייתו בדנבר.

בשנה שעברה, הוא נעצר בשל עבירות הגירה והוחזק במתקן של רשות ההגירה. היום הוא נעצר שוב, וזאת אחרי שחבר מושבעים החליט להגיש נגדו כתב אישום על סעיף של קשירת קשר לביצוע עינויים ושישה סעיפים של ביצוע עינויים נגד אנשים ספציפיים. הוא זוהה על ידי המרכז לפשעי מלחמה ומפרי זכויות אדם של הממשל האמריקאי שנועד לזהות מבצעים של פשעים שחיים בארה"ב ולהביא אותם לדין.

U.N.'s Top Court Says Myanmar Must Protect Rohingya | Time

לפי התביעה, קוראה היה חבר ביחידה חמושה בשם ג'אנגלרס שהורכבה מאנשי צבא אולם פעלה מחוץ לצבא גמביה והיה כפופה ישירות לנשיא ג'אמה. בשנת 2006, הממשלה זיהתה מזימה להפלת השלטון ובוצע גל מעצרים, כאשר העצורים הועברו לכלא מייל-2 ולמטה סוכנות הביון, שם עברו חקירות והתעללויות פיזיות ונפשיות.

בכתב האישום נטען שבין מרץ ואפריל 2006, קוראה וחבריו הכו את העצורים עם אגרופים, רגליים, מגפיים, ענפים, כבלים וצינורות. לפחות אחד מהקורבנות נתלה באוויר בתוך שק אורז, בעוד שעל אחרים נשפכו פלסטיק מותך או חומצה.

"באמצעות המעצר הזה, אנחנו לא רק מעמידים לדין אדם שביצע לכאורה מעשים מחרידים של עינויים נגד בני עמו, אלא גם מראים לתושבי גמביה, ולכל העולם, שארה"ב שומרת על שלטון החוק ופועלת נגד מי שמפרים זכויות אדם", אמר התובע הפדרלי, ג'ייסון דאן.

The Gambia | Culture, History, & People | Britannica

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט עולמי

כתיבת תגובה