התקוממות וכאוס בשורות שכירי החרב הסורים בלוב

יש כאוס ואי ציות בקרב שכירי החרב הסורים שטורקיה שלחה ללוב לפני מספר חודשים, בגלל התנאים הקשים שבהם הם חיים, וכישלונה של טורקיה למלא את ההבטחות שהיא הבטיחה להם, בנוסף למספר הגדול של מקרי המוות והפציעות שמהם סובלים – כך מדווח "המצפה הסורי".

המצפה העריך, כי המספר הנוכחי של שכירי חרב ששלחה טורקיה ללוב היה 11,200.

מקורות של המצפה הסורי חשפו כי ממשלת טורקיה ניצלה את תנאי העוני הקיצוני בו נמצא העם הסורי, במיוחד עם קריסת מחיר הלירה הסורית והעליה החדה במחירי המזון, והידרדרות הכלכלה בכלל, כדי לשלוח לוחמים לטריפולי כדי להילחם לצד ממשלת הפיוס.

המצפה חשף, את השיעור הגבוה של "גיוס ילדים" לשורות המליציות הפרו-טורקיות ושליחתם למלחמה בלוב, וציין כי ילדים אלה עוברים מאידליב והפרברים הצפוניים של מחוז חלב לאפרין , בניסיון לחפש עבודה שם. חלקם עוברים אף ללא ידיעת משפחתם, שם הם מגוייסים על ידי הפלגים הפרו-טורקיים , השולחים אותם ללוב, על ידי הנפקת תעודות זהות כוזבות, עם מידע כוזב על תאריך ומקום לידתם.

עדי ראייה באזור נהר הפרת אישרו, כי מנהיגי האופוזיציה הסורית, מגייסים ילדים סורים תמורת 3,000 דולר, ואז מאמנים אותם לשאת ולהשתמש בנשק, במחנות אימונים לילדים ומתבגרים, המנוהלים על ידי סיעות האופוזיציה.

המצפה הסורי אישר את פרטי האירוע, שהתרחש עם ילד מתחת לגיל 15, כאשר הילד עזב את המחנה של העקורים, שחי בו עם משפחתו, ופנה לאפרין לעבוד בתחום החקלאות, והוא נשאר בקשר עם קרוביו כ- 20 יום, שלאחריהם אבד הקשר עמו. הוא הפתיע את משפחתו כשהופיע על אחד הסרטונים שפורסמו, בזמן שנלחם לצד הפלגים הסורים בלוב.

לאחרונה התגלעה מחלוקת ומרד בקרב קבוצות שכירי החרב, וזה גרם לדחיית פעולות הגיוס מבין העקורים הסורים מכמה סיבות, כולל האבדות הכבדות שנגרמו בשורות שכירי החרב בחזיתות הלחימה, מול הצבא הלאומי הלובי, וגם כישלונה של טורקיה לשלם את הכספים המגיעים להם למרות ההבטחות, ומדי פעם להחליפם כדי שיוכלו לבקר את משפחותיהם. פעולות ההונאה הטורקיות שהובטחו להם בעת גיוסם בסוריה, והשקרים שהצד הטורקי בדה כדי לשכנע אותם, כולל העימות והנקמה לכאורה כנגד כוחות רוסים בלוב, שטבחו באזרחים הסורים, במלחמת האזרחים, כמו גם לחימה לצד חיילים של הכוחות הטורקיים.

UN To Press Ahead With Libya Election Conference Amid Uptick In ...

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה