5 איראנים נהרגו במזרח סוריה בתקיפה מטוס לא מזוהה באזור אלבוקמל

אמש דיווחו מיליציות רשתות חברתיות במזרח סוריה כי כלי טייס בלתי מזוהה תקף שיירה של מיליציה איראנית.

חמישה לוחמים שאינם סורים, מקבוצות פרו-איראניות, נהרגו ביום ראשון, בתקיפה אווירית שהייתה באזורים במדבר אלבוקמל במזרח סוריה, כך לפי נתוני המצפה הסורי לזכויות אדם.

מהמצפה נמסר כי "מטוס קרב לא מזוהה, תקף ביום ראשון אחר הצהריים, כלי רכב צבאיים הנושאים מקלעים כבדים, השייכים למיליציות הנאמנות לאיראן, של לאומים שאינם סורים" סמוך לגבול עיראק.

הוא ציין, כי התקיפה במדבר אלבוקמל, גרמה ל"הרג של חמישה מחברי קבוצות אלה, והרס של שלוש רכבים צבאיים. "

מהמצפה לא נמסר מי עומד מאחורי התקיפה, אך מנהלו ראמי עבד אל רחמן אמר כי סביר להניח שישראל אחראית לתקיפה.

בשנים האחרונות, הגבירה ישראל את תקיפותיה בסוריה, כשהיא תוקפת בעיקר עמדות הצבא הסורי, ויעדים איראניים, ושל חיזבאללה הלבנוני.

ישראל חוזרת ומדגישה, כי היא תמשיך לעמוד כנגד ,מה שהיא מתארת, כניסיונותיה של איראן, לכונן נוכחות צבאית בסוריה, ולשלוח נשק מתקדם לחיזבאללה.

לעתים נדירות ישראל מאשרת, כי ביצעה פעולות בסוריה, אולם היא רואה כי הנוכחות האיראנית, והתמיכה במשטרו של הנשיא בשאר אל-אסד, מהווה איום עליה, ואיימה להמשיך בפעילותה בסוריה עד שאיראן "תעזוב".

כוחות איראניים ועיראקים, התומכים במשטר הסורי, נפרסים באזור רחב, באזור הכפרי המזרחי של מחוז דיר א-זור, ובמיוחד בין ערי הגבול אלבוקמל ואל-מיאדין.

ב -17 במאי, תקיפות אוויריות שכוונו נגד אתרים השייכים לכוחות איראניים, ולקבוצות חמושים הנאמנות להם, במזרח סוריה,גרמו להרג שבעה לוחמים, כך לפי המצפה. המצפה אמר לפני כן, כי תגבורת צבאית הגיעה לבסיס ימים אחדים לפני התקיפה.
אך ישראל לא הגיבה בנושא אחריותה לתקיפות אלו.

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה