מבזקי חדשות ליום 2-6-2020 . מתעדכן

*- בימים האחרונים, מבול של קטעי הומור ציני וסרטונים מביכים עולים ברשתות החברתיות בלבנון המטילים ספק ואף מוחים על אומץ ליבו של נסראללה "הגיבור" אותו אחד המתיימר ומציב את עצמו כמושיעם הלאומי של האזרחים האומללים בלבנון.

מתוך מסע השכנועים והבטחותיו של חסן נסראללה אודות חזון אחרית הימים המובטח לאזרח הממוצע בלבנון ובהבטחה כי עוד יזכה לארוחת בוקר המיוחלת בחוצות ירושלים, המציאות בלבנון היא לגמרי אחרת, האזרחים חסרי הפרוטה שאינה מצויה בכיסם עדיין נאבקים ולא מצליחים להשיג אפילו ארוחת בוקר קלה בביירות ואין ידם משגת. הפצרותיו של נסראללה כבר לא ממש משכנעות.

האחרונה ,מתוך נאומו האחרון ,כי הישראלים יכולים לארוז את חפציהם ולעלות חזרה על מטוסים ואניות ולחזור למקום מוצאם מציגה את נסראללה כלהטוטן השקרים והדמיונות.

*- המיגים החדשים שסוריה קיבלה נועדו למשימת פטרול – הגנה מחדירה אווירית. כנראה התייאשו מהS300.

*- בעקבות ההנחיה של גנץ לרמטכ"ל אביב כוכבי להאיץ את היערכות צה"ל לקראת הצעדים המדיניים העומדים על הפרק בזירה הפלסטינית . תגובה ראשונה של דובר חמאס סאמי אבו זוהרי : ההכרזה הישראלית על האצת ההיערכות לסיפוח בגדה המערבית מהווה הכרזת מלחמה והכיבוש יתחרט ויידע שהוא ביצע שטות גדולה.

*- גורמים שונים המקורבים לאופוזיציה הסורית טוענים כי בימים האחרונים פועלים אנשי חזבאללה בחפירות בבסיס האיראני אמאם עלי בנמצא באזור אלבוכמאל במזרח סוריה.

לדברי אותם מקורות התקבל בידיהם מידע שאנשי משמרות המהפכה מרכזים מאמץ לבנייה מחדש של הבסיס שנפגע לא אחת מתקיפות אוויריות. המקורות הוסיפו שהבסיס בסגר מלא של משמרות המהפכה, אין יוצא ואין בא, במטרה לאבטח את העבודות שמבצע חזבאללה. לטענתם חזבאללה עוסק גם בהקמת מחסנים, ושהעבודות השונות ימשכו כחודשיים. הדיווח הנ"ל מגיע לאחר שבאמצע החודש דווח ברשת פוקס ניוז כי לפי תמונות לווין נראה כי איראן חופרת בבסיס לצורכי אחסון אמל"ח, ומשאיות נושאות ציוד ועוד. לאחרונה הזהיר מזכ"ל חזבאללה חסן נסראללה את ישראל, כי אם יפגע איש חיזבאללה בסוריה, הארגון יגיב לכך.

מנהרות במזרח סוריה:

*- השב"כ מזהיר- (שירות הביטחון הכללי של מדינת ישראל) : סיפוח חד-צדדי עלול ליצור גל אלימות, על צבא ההגנה לישראל להיערך לאיום הזה – כך מדווח הניו יורק טיימס.

*- דיווחים מלבנון על 2 כלי טיס ישראליים שחגים בגובה רב מעל ערי החוף הדרומיים במדינה בואכה ביירות.

בשעה האחרונה הגיעו דיווחים נוספים מלבנון כי מטוסי קרב מישראל חגו בגובה בינוני מעל נבטייה שבדרום המדינה.

ועוד לבנון:

פיקוד הצבא הלבנוני מודיע כי ספינת קרב ישראלית הפרה את המרחב הימי של לבנון במימיה של ראס נאקורה גם היום וגם אתמול (שבת).

בהודעה נאמר כי אתמול חדרה ספינת הקרב למרחק של 295 מטר ואילו היום הסתפקה ב-185 מטר בלבד.

בשתי התקריות הללו שהתה ספינת הקרב בתוך המים הלבנוניים מספר דקות. (קרדיט : 301 העולם הערבי )

*- דובר חמאס: אם נתניהו לא יקבל את דרישתנו לשחרור מאות מחבלים בעסקה – נחטוף עוד ישראלים.

*- ידלין על המתקפה האיראנית: "תקיפת סייבר ברמה גבוהה שעוד לא ראינו כמותה".

*- ניו יורק טיימס 10/03/2020 – כבר בחודש מרץ השנה ידעו בכירים בשירות הביון האמריקאי לשרטט סצנריו מדהים שחוזה כמעט אחד לאחד את מה שמתרחש לנגד עינינו בימים אלה בארה"ב.
תמצית הכתבה :
הממשל הרוסי ינסה כמו בבחירות הקודמות להתערב בבחירות לנשיאות גם הפעם. הרוסים יסתייעו בקיצונים לבנים הדוגלים בעליונות לבנה לזרוע כעס ושנאה בקרב השחורים. יצירת קבוצות של BLACK LIVE MATTER מזוייפות ולהפעילן בזמן המתאים. שתילת מידע כוזב כזה שמעורר כעס ומדון בקרב אוכלוסיות מוחלשות כמו שחורים ולטינים
כדי להמריצן לפעילות אגרסיבית.

*- משרד הביטחון, באמצעות 'אמון' ואהו"ב, יחד עם רשות החדשנות, מודיעים על פיילוט ראשון מסוגו להקמת מערכת לחימום מים באמצעות אגירת חום. ‏המערכת הראשונה מסוגה, שפיתחה וייצרה חברת ברנמילר אנרג'י, הותקנה בימים האחרונים במוצב צה"ל בהר חריף. הפרויקט הוקם כפיילוט עבור משרד הביטחון בסיוע מענק מרשות החדשנות.

*- ‏ראש מערך הסייבר הלאומי יגאל אונא על מתקפת הסייבר המיוחסת לאיראן בכנס סייברטק: ״נסיון מתואם ומאורגן לפגוע במערכת המים שלנו. אם המתקפה היתה מצליח. היינו נאלצים באמצע משבר הקורונה להתמודד עם הזק לאוכלוסייה ואף מחסור זמני במים. ערבוב כלור במינון הלא נכון היה יכול לגרום לנזק ולאסון״.

*- שגרירת ארה"ב בלבנון(דורותי שי) : " וושינגטון נערכת להטיל סנקציות נוספות חדשות , כנגד ארגון הטרור חיזבאללה וגם על תומכי הארגון."

 

כתיבת תגובה