"ישראל נוקטת מדיניות פחדנית נגד החיזבאללה" ותשובת ראש המוסד הישראלי

מדיניות ישראל בעניין אזהרות מקדימות כלפיי לוחמיי חיזבאללה לפניי תקיפה בסוריה על בסיסיהם , משקפת את ההססנות והפחדנות שלה מפני גלישה והידרדרות למלחמה בגלל איום הרקטות העצום לרשות חיזבאללה, אף על פי ולכאורה ישראל כן מנסה לשרטט קו אדום כדי למנוע מחיזבאללה להשיג ולפתח טילים מונחים מדויקים, שהיא רואה בו כקו אדום וכאיום אסטרטגי חמור – כך טוען הניו יורק טיימס האמריקאי במאמר חדש.

אך בעוד שישראל לא מהססת ונחושה להרוג איראנים ולסכל איומים על אדמת סוריה, היא נמנעת במידה רבה ושונה מלהרוג את אנשי חיזבאללה.

פעילי חיזבאללה בסוריה קיבלו לא פעם שיחות טלפון מפתיעות מגורמים ישראלים המזהירים אותם לפנות מיד את בסיסיהם לפניי הפצצה, כך מסר גורם רשמי בברית הבין אזורית הפרו-איראנית בסוריה.

אמין חותא'ת, תת אלוף בדימוס מצבא לבנון המקורב לחיזבאללה מגדיל להצהיר ואומר כי : "ישראל יודעת היטב מדוע היא כה חוששת מכוחו של החיזבאללה."

מאות ק"ג של חומרים להכנת חומרי נפץ: המידע שהעביר המוסד לגרמניה ...

אולם ראש המוסד, יוסי כהן, מפקפק ביכולת החיזבאללה, איראן ובני בריתם להוות איום צבאי משמעותי על ישראל וטוען כי על ישראל לא ליצור מאזן אימה עם מיליציה שישראל וארצות הברית רואות כארגון טרור. יש להרוג את הטרוריסטים על פי צרכים מבצעיים ולא להציל אותם בגלל חשש לתגובה.

המסר היחיד שיש לשלוח למנהיג החיזבאללה, חסן נסראללה, "הוא שאסור לו לנסות אותנו", אמר מר כהן בדיון עם ראשי הצבא של ישראל. "זה לא משנה מה הוא יורה נגד ישראל – טילי גראד משודרגים, או רקטות M-600 או כל דבר אחר – ברגע שזה יקרה, הוא וכל הארגון שלו יימחקו לחלוטין."

המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים – ויקיפדיה

עוד מדברי ראש המוסד בנושא :

"איראן וחיזבאללה מבקשות להעביר חלק מהבסיסים לצפון סוריה, שם הן סבורות – בטעות – שיקשה עלינו להגיע. לצד זאת מוקמים בסיסים ומפעלי נשק מתוחכמים בעיראק ובלבנון. אני מקווה שפניה של סוריה לשיקום ושקט ימשיך לשרור גם בלבנון".

כהן נשאל אם אירן מהווה איום קיומי כיום על ישראל – והשיב: "לגמרי לא. היא אתגר ביטחוני, אבל לא סכנה קיומית. אם היא תפתח גרעין צבאי, מדינת ישראל תעמוד בפני סכנה קיומית". כשנשאל מדוע המוסד לא מחסל את מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, ענה: "זו לא השאלה הנכונה. השאלה אם נסראללה יודע שיש לנו את האפשרות לחסל אותו, והתשובה על כך היא חיובית".

"אם לא נדחק את איראן עכשיו – נגיע בהמשך להתפשטות בלתי מבוקרת שלה במזרח התיכון"

"אחד היעדים העיקריים של המוסד הוא לדחוק את האיראנים מסוריה ומהמזרח התיכון", אמר כהן. "איראן מפריעה לנו מאוד בגבולנו הצפוני. איראן נוכחת מאוד מאוד חזק בגבול לבנון דרך חיזבאללה, היא נוכחת מאוד חזק בגבולותינו עם סוריה, דרך 'באי כוח' שאינם סורים".

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה