"כוח אש אדיר" .. תרגילי אש חיה לצבא ארה"ב במפרץ

תרגילים אמריקאים בתחמושת חיה במי המפרץ בתגובה לפרובוקציות מאיראן
גורמים רשמיים אמרו, כי בשבוע שעבר הציג צבא ארה"ב את "כוח האש העצום" שלו במפרץ, באותו יום בו הזהירה ארה"ב אניות איראניות לא להתקרב לספינות המלחמה של ארה"ב, פחות ממאה מטר, לאחר חיכוך עם ספינות מלחמה איראניות.

על פי דיווח של "פוקס ניוז" שפורסם ביום ראשון, גורמים רשמיים אמרו, כי מטוס קרב אמריקאי AC-130 השתתף באימוני אש חיה במפרץ, עם הספינה האמפיבית  (USS Bataan Amfibious Ready Group (ARG ויחידה 26 של המרינס בין ה-19 ל -21 במאי.

לוקהיד AC-130 – ויקיפדיה

סרן לנס אמר בתגובה, כי "זו הייתה הזדמנות נפלאה לשלב את כוח האש המופלא של ה- AC-130W באימוני חיל הנחתים בתחמושת חיה, ולהתאמן עם תקיפות מהירות ,קטלניות  ומדויקות נגד מטרות שטח המהווים איומים" על כוחות ארה"ב באזור.

"התיאום המורכב הזה, שכולל את המרכז למבצעים מיוחדים – SOCCENT ואת כוחות הים, מרחיב את יכולתנו להתגונן מפני איומים, שאנו עשויים להיתקל בהם, תוך כדי מילוי משימותינו באבטחת הביטחון הימי, ובשותפינו האזוריים במפרץ הפרסי," אמר לנס.

SOCCENT (@SOCCENT) | Twitter

אימונים באש חיה החלו בשבוע שעבר, באותו היום בו צבא ארה"ב הזהיר אניות איראניות מפני התקרבות פחות ממאה מטר לספינות המלחמה שלה, בעקבות התנכלויות של ספינות מלחמה איראניות בחודש שעבר.

ספינות וסירות קרב מהירות איראניות התקרבו לספינות חיל הים האמריקני במפרץ במרחק של "10 מטר", על פי הדיווח, במהלך שהצבא האמריקני הגדיר כפעילות "מסוכנת ופרובוקטיבית".

בהמשך איים הנשיא טראמפ "להשמיד" את הסירות הללו, אם ימשיכו להתנכל לספינות שלנו.

בשנים האחרונות הואשמו ספינות איראניות , בהטרדה של אניות אמריקאיות במפרץ ובמצר הורמוז, שם עוברים 20 אחוז מהנפט העולמי.

המתיחות בין איראן לארצות הברית התגברו, מאז שנסוגה וושינגטון מעסקת הגרעין, שנחתמה על ידי המעצמות הגדולות עם טהראן בשנת 2018.

בקיץ האחרון התקיימה סדרה של התקפות נגד מכליות נפט ומטרות אחרות ברחבי המפרץ.

המצב הגיע לשיאו לאחר תקיפה של ארה"ב בינואר האחרון, בסמוך לשדה התעופה בבגדד, שחיסלה את הגנרל האיראני קאסם סולימאני, שעליה הגיבה איראן בתקיפת טילים על בסיסים צבאיים בעיראק בו שוהים כוחות אמריקאים, אך לא גרמה נזק ממשי.

تدريبات أميركية بالذخيرة الحية في مياة الخليج ردا على استفزازات من إيران

קרדיט : עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה