שר ההגנה הסורי מבקר ליד גבול ישראל. איתור מיקום והמסר מאחורי

דמשק, SANA – לרגל חג העיד אל-פיטר, סגן מפקד הצבא והכוחות המזוינים ושר ההגנה האלוף עלי עבדאללה איוב ביקר במספר עמדות צבאיות קדמיות באזור דרום סוריה.

מלווה בקצינים בכירים מהפיקוד הכללי של צבא סוריה, איוב פגש הרבה אנשי הצבא בעמדות אלה והעביר להם את ברכותיו של הנשיא בשאר אל-אסד לרגל עיד אל-פיטר.

שר הביטחון תודרך על ידי מפקדים בשטח על הצעדים שננקטו על ידי יחידות הצבא  כדי להישאר מוכנים להתמודד עם כל איום ובנוסף, איוב ביקר אנשי הצבא פצועים בבית החולים הצבאי תשרין והעביר להם את איחוליו לרגל החג.

הוא גם ביקר באחד המרכזים הרפואיים הצבאיים שהוכן לטיפול בכל השלכות הקשורות למגפה הנגיף הקורונה.

בהזדמנות זו ביקרו מפקדים צבאיים בבית הקברות של הקדושים, והניחו זרים מטעם הנשיא בשאר אל-אסד באנדרטאות שם.

בין יתר העמדות הצבאיות ששר ההגנה הסורי ביקר היה אחד שמשקיף לעבר שטח ישראל .

המומחה הצבאי של האתר איתר את העמדה בו ביקר שר ההגנה ומיקומה יחסית לגבול עם ישראל.

התמונה כפי שפורסמה ע"י הסוכנות הסורית הרשמית – סאנא : 

איתור מיקום העמדה : 33°20'56"N 35°52'21"E

מיקום העיירה בית ג'ן (מסומן בעיגול תכלת) יחסית לעמדת התצפית : 

מיקום העמדה בשטח :

 

הערכה: ביקור שר ההגנה דווקא בעמדה צבאית זאת בשטח הקרוב לישראל נועד לשלוח מסר לישראל כי צבא סוריה הוא הריבון מול גבולה ולא כפי שנטען לאחרונה כי כל העמדות מול גבול ישראל נמצאות בשליטת החיזבאללה והוא גם מתכוון לרתום יחידות של צבא סוריה  לפעולה בכל מקרה שתהיה התלקחות  בין ישראל לחיזבאללה על גבול דרום לבנון . 

זכור גם הביקור שנערך לאחרונה ע"י מפקד גייס 1 בצבא סוריה ,אליו כפופות כל יחידות צבא סוריה הפרוסות ממערב ומדרום לדמשק והערוכות מול גבול ישראל , בעמדת תצפית של החיזבאללה מול גבול ישראל . המסר אז היה כי צבא סוריה משתף פעולה באופן מלא עם החיזבאללה בעימות שלה עם ישראל.

היום , נראה, כי שר ההגנה הסורי הביא עמו , בשליחות אסד, מסר הפוך.

ניתן גם להבחין כי הפעם בפמלייתו של שר ההגנה הסורי לא היו מפקדים צבאיים מהמיליציות האיראניות שנהגו להתלוות אליו בעבר בסיוריו בגזרה. ככל הנראה הפעם הוא הקפיד להימנע מכך.

כתיבת תגובה