מבזקי חדשות ליום 26.4.2020 . מתעדכן

*- שוקלים להחזיר את קפטן נושאת המטוסים האמריקאית שפוטר כי חשף שהקורונה התפשטה בין חייליו והוא ביקש לפנותם שיקבלו טיפול יאה יותר. את מי שפיטר אותו כבר פיטרו.

*- אפגניסטן משחררת 250 אסירים מתנועת הטאליבן.

דובר מועצת הביטחון הלאומי האפגני ג'אב פייסל מודיע היום על שחרורם של 250 אסירים מתנועת הטאליבן, כחלק מהסכם השלום בין התנועה לארצות הברית.

פייסל אמר בהודעה לעיתונות כי מספר האסירים המשוחררים של התנועה יגיע ל-550, בהתבסס על רשימה שסיפק הטליבאן לממשלת אפגניסטן.

הדובר אישר כי שלטונות אפגניסטן החתימו את האסירים המשוחררים להתחייבות שלא לעסוק בקרבות שוב.

הוא ציין כי תהליך שחרור אסירי התנועה יימשך בתקופה הקרובה.

פייסל אמר כי ממשלת ארצו ממתינה לטליבאן שישחרר את החטופים שהם מחזיקים בארגון.

מוקדם יותר דחה הטליבאן את קריאת הממשלה להפסקת אש במהלך חודש הרמדאן.

*- נשיא טנזניה ב-5 שנים האחרונות ג'ון מוגופולי ביטל הלוואת סיוע לארצו מסין בסך 10 מיליארד דולר באומרו כי "רק שיכור יחתום על תנאי הלוואה שכאלו". לאחרונה הלוותה סין סיוע חוץ במיליארדים למדינות באיזור כגון קונגו, מוזמביק, סיירה ליאונה ודרום סודן.

(קרדיט : יוסי א. – 301 העולם הערבי)

*- כמיליון תושבי פריז עזבו את העיר בגלל משבר הקורונה ועברו למחוזות אחרים.

*- ארגון הבריאות העולמי: אין כל הוכחה כי אלו שחלו בקורונה ונרפאו מחוסנים מפני הדבקות פעם שניה.

*- מנהיג / הדיקטטור העליון של צפון קוריאה, קים ג'ונג און, מת על פי הדיווחים, או שנמצא על ערש דוואי ללא תקווה להחלמה, כך על פי כלי התקשורת בסין וביפן.

*- מחקר סיני קבע כי נגיף הקורונה יכול לחיות בעיניים לתקופה ארוכה יותר משאר הגוף, מה שעלול להקשות על משימת גילוי הנגיף, במיוחד לאור טכניקות הבדיקה המסתמכות על נטילת דגימה מתעלת האף.

במחקר נאמר כי "אישה סינית בת 65 נשאה את הנגיף בעיניה, בעוד שלא נותרו לה עקבות בבדיקות שנלקחו מהאף ומהפה

"אחרי 20 יום לאחר שאשפזה בבית החולים, הנגיף נותר והסתתר בעיניה במשך ימים, בעוד שאפה היה נקי ממנו לחלוטין, הנגיף יכול להתרבות גם כשלא ניתן לזהות אותו, מה שאומר שיש ההסתברות לזיהום גם כאשר נראה כי חולים במצב בריאותי טוב. "

מחקרים קודמים שנערכו בארצות הברית ציינו כי הנגיף התגלה בדמעותיהם של חולים, ויותר משליש מאלו שנמצאו תחת מחקר רפואי סיני הראו תסמינים של דלקת הלחמית, לאחר שנדבקו בנגיף.

*-  נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר כי הצעתו בתדריך הלילה בבית הלבן שבמסגרתה קרא לבחון הזרקת חומרי חיטוי לגופם של נדבקים בנגיף הקורונה נאמרה בסרקסטיות. הוא גם הבהיר כי אינו מעודד אנשים לבלוע חומרי חיטוי.

במהלך התדריך הציע טראמפ גם לבחון "החדרת" קרני UV לגוף של חולים בנגיף. בתדריך ציין גורם אמריקני שהנגיף נחלש במהירות כשהוא נחשף לאור השמש, לחום וללחות. *רויטרס*

*- לבנון – אנשים לא מזוהים השליכו מטען חבלה לעבר בנק בלבנון:

סוכנות הידיעות הלאומית מסרה כי פיגוע הערב בוצע בסניף של בנק פרנצ'בנק בעיר סיידה הדרומית, מה שהביא להרס בחזית הבנק .
הפיגוע קרה יום לאחר שראש ממשלת לבנון, חסן דיאאב, הודיע כי 5.7 מיליארד דולר נמשכו מהבנקים במהלך החודשיים הראשונים של השנה, למרות המגבלות הקשות על משיכת סכומי דולרים או העברתם לחו"ל.

כתיבת תגובה