מפקד תעשיית החלל האיראנית: האמריקאים מקנאים בהצלחת שיגור הלוויין שלנו

מפקד תעשיית החלל חג'י זדה במשמרות המהפכה טוען: האמריקאים כועסים על הצלחת שיגור הלוויין "נור" לחלל.
מפקד תעשיית החלל , במשמרות המהפכה האיראניים, תא"ל אמיר עלי חג'י זדה, אמר כי המערב, ובמיוחד האמריקאים, כועסים על הצלחת שיגור הלוויין "נור" לחלל.

חג'י זדה הוסיף כי המערב הבין כי "איראן הגיעה לרמת חוזק חדשה. טבעי שזה יעצבן אותם, במיוחד ששירותי המודיעין שלהם לא היו מודעים לעניין השיגור, שכן זה בא בזמן העיסוק שלהם במשבר קורונה."

"כל שלבי הייצור והשיגור של הלווין נעשו ללא ידיעת שירותי הביון המערביים. לכן הופתעתי", אמר זדה.

הוא הוסיף במהלך ראיון טלוויזיוני: "ארצות הברית של אמריקה לא יכולה לבצע טעות נגד איראן … מה שפקידיה מצהירים זה לצרכים פנימיים,ותו לא ."

הוא הדגיש כי ארצו תחזק את יכולות ההגנה, הצבא והמרחב שלה כדי להבטיח את ביטחונה הלאומי של איראן.

דובר מועצת המפקחים של איראן, עבאס עלי קדחדי, מצידו הדגיש כי "החלטה 2231 של מועצת הביטחון של האו"ם, אינה מונעת באופן מוחלט את שיגור הטילים על ידי איראן, בהתחשב בכך ש"האיסור כולל רק טילים שנועדו לשאת ראשי נפץ גרעיניים."

מזכיר המועצה לביטחון לאומי העליון האיראני, עלי שמח'אני, אמר: "סנקציות, איומים או התגרויות פוליטיים, אינם יכולים לעצור את איראן, לקראת השגת האינטרסים הלאומיים שלה, והשגת זכויותיה הלגיטימיות."

וסוכנות "ISNA" האיראנית הודיעה, ב 22 באפריל החודש, כי כוחות המשמר המהפכני האיראני ישגרו את הלוויין "נור -1" למטרות צבאיות.

הסוכנות אישרה את הצלחתם של משמרות המהפכה, בהנחת הלוויין במסלול כדור הארץ, במרחק 425 ק"מ משם, והצביעה כי מדובר בהישג משמעותי, ובמהפך חדש במרחב איראן.

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה