בכירים אמריקאים: סוללות הפטריוט בעיראק כבר פועלות מבצעית

"מערכות הגנה אווירית נגד טילים מדגם פטריוט פועלות כעת מבצעית בעיראק ובכורדיסטן כדי להגן על צבא ארה"ב ועל כוחות הקואליציה" – כך  אישרו בכירים בארה"ב.

מוקדם יותר במארס הודיעה וושינגטון כי היא מתכוונת לפרוס מערכות הגנה אווירית ליד בסיסיה בעיראק ובאזור כורדיסטן, החלטה שהתקבלה ככל הנראה לאחר הגברת האיומים על התקפות נוספות של המיליציות המגובות על ידי איראן בעיראק.

גורמים רשמיים בארה"ב אמרו ביום שבת לוושינגטון פוסט כי משגרי טילי הפטריוט פועלים כעת באופן מבצעי  בבסיס חיל האוויר העיראקי – עין אל-אסד במחוז המערבי – אנבר, ובבסיס אחר שבו נמצאים כוחות צבא ארה"ב בארביל, עיר הבירה באזור כורדיסטן.

מערכת הגנה נגד טילים קצרת טווח הותקנה גם במחנה טאג'י, שבמרכז עיראק.

בתחילת ינואר, ארה"ב פעלה מהאוויר בנמל התעופה של בגדד וחיסלה את הקצין הצבאי החזק והחשוב ביותר של איראן, האלוף קאסם סולימאני, ואת אבו מהדי אל-מוהנדיס, מנהיג המיליציות המגובות ע"י  איראן בעיראק.

בתגובה, איראן ירתה עשרות טילים בליסטים לעבר בסיסי הצבא העיראקי בו נמצאים גם כוחות צבא ארה"ב במחוז אנבר והעיר ארביל. אחרי תקיפה זאת  ניכרת עלייה בהתקפות של רקטות על ידי המיליציות השיעיות על שגרירות ארה"ב ובבסיסים צבאיים אחרים בו נמצאים חיילים אמריקאים. באחת מתקיפות אלה נהרגו שני חיילי ארה"ב וחיילת בריטית אחת.

0a3e51c20c6ae24e7851de5b0af81dc9_L

כתבה בנושא:

 

כתיבת תגובה