מדוע נעלמו 21 מיליון מס' טלפון ניידים בסין לאחר פרוץ הווירוס במדינה?

לפני כמה שבועות כשנודע כי בסין נעלמו 21 מיליון מספרי טלפון עורר הדבר גל ספקולציות כשהגדולה שבהן היא שהמספר מעיד על מספר ההרוגים העצום בסין ממגפת הקורונה .

שלטונות סין , כמובן, מיהרו להכחיש את הידיעה.

האם היעלמותן הפתאומית של 21 מליון המנויים בחברות סלולריות בסין מצביעה בהכרח על מספר ההרוגים הקשורים למחלת הקורונה בסין?

ד"ר סמנתה הופמן, אנליסטית במכון האוסטרלי למדיניות אסטרטגית, אומרת שלא. סין חששה יותר ממצבם הכלכלי של אותם המנויים שבהכרח היו מורידים את דירוג האשראי הכללי במדינה היות והנייד הוא חלק בלתי נפרד מחיי האזרח בסין המבצע את רוב פעולותיו הפיננסיות לרבות תשלומים וחובות למוסדות המדינה .

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב

In Coronavirus Fight, China Gives Citizens a Color Code, With Red ...

 

הפרשן של האתר נציב.נט מעיר: דוגמה קלסית לחוסר ההבנה שלנו את סין ואת ההתנהלות שלה. בסין טלפון סלולרי הוא תעודת זהות, ארנק, כרטיס אשראי והיום גם תג זיהוי סטאטוס – קורונה. כל מערכת החיים בסין מבוססת על קורא הקודים של המכשיר.
ולתוהים לגבי יכולת סין לטפל בנחרצות בנגיף שווה לקרוא את דיווחי עופר דקל (עופר הסיני) שגר בווחאן. אם מתגלה חולה חדש כל השכונה (קומפלקס בניינים מגודר ושמור) נכנסים אוטומטית לבידוד 14 יום. האפליקציה המנטרת הופכת אוטומטית מ-״ירוק״ ל-״צהוב״ מה שמגביל תנועה, כניסה למקומות מסיר וכו'. רק לדמיין אירוע כזה בארץ, כאן היועמ"שים והטהרנים לא מוכנים שהשב"כ יעקוב סלולרית אחרי חולים 

כתיבת תגובה