שר עיראקי לשעבר חושף: איראן השתלטה גם על כלכלת עיראק

שליטת איראן בכלכלה העיראקית ללא עוררין – כך קובע שר עיראקי לשעבר. כדי לספק את רצונה של איראן, נדחתה הצעה מסעודיה.

שר האנרגיה העיראקי לשעבר, קאסים אל-פאדאווי חשף "שערורייה חדשה", על התערבות איראן בענייני המדינה, ושליטתה בגורלה, וכיצד המיליציות שלה מנצלות את המצב העיראקי, במטרה להשיג את האינטרס העליון של טהרן, גם אם זה מתנגש עם האינטרסים של העם העיראקי.

אל-פחדווי, שכיהן כשר החשמל בממשלו של ראש הממשלה  חיידר אל-עבאדי, בתקופה 2014-2018, ונכנס למשא ומתן עם טהרן על ייבוא דלק אומר, כי עיראק קיבלה הצעה מסעודיה, לספק את הגז הדרוש לבגדד, במחירים נמוכים מהמחירים הבינלאומיים.

אל-פאדאווי הוסיף, כי ריאד הבטיח לבגדד, כי אספקת גז תגיע תוך פחות מ -24 שעות, דרך כוויית, בנוסף לכמות נוספת שתגיע מריאד תוך 6 ימים, וכי הממלכה הציעה לשלוח צוות מחברת הנפט הסעודית – "ארמקו" לעזור.

הוא ציין כי ההצעה כללה מכירת גז לעיראק ב -3 סנט, והדגיש כי ראש הממשלה דאז הסכים להצעה, והוסכם על מועד הנסיעה לסעודיה לחתום על ההסכמים, אולם המסע בוטל, וההצעה נדחתה יום לפני שנחתמה, עקב לחץ איראני.

אל-פאהאווי שואל: "האם אנו מקריבים את האינטרס של עיראק כדי לרצות את איראן?"

עיראק סובלת בשנים האחרונות, מבעיה משמעותית ברשת החשמל בגלל מחסור באספקת מוצרי אנרגיה, ולכן היא נשענת מאוד על הגז והנפט האיראניים, שנמכרים לה במחירים גבוהים.

הצהרות אלה עוררו גל גדול של כעסים ברשתות החברתיות, ופעילים קראו לחקור את הנושא.

 

כתיבת תגובה