מבזקי חדשות ליום 12-4-20 . מתעדכן

*- האיום מסין בחלל |

תוכנית החלל הצבאית של סין מסוגלת לעשות צרות צרורות לצבא ארה'ב .

China sends new remote-sensing satellite in space

*- שר ההגנה של ארה"ב פוגש את מנהיגי הטאליבן באפגניסטאן בעקבות 'צמצום האלימות'.

קרדיט: AP

*- שר ההגנה האמריקני מארק אספר הגיע לביקור מפתיע בבסיס עין אל אסד בעיראק.

*- חברת המים האזורית בטהראן – מגמת הצריכה הנוכחית היא אזהרה לאספקת מים בקיץ:

בימים האחרונים ראינו את הצריכה הגבוהה ביותר בחמישים השנים האחרונות.

*- חיל האוויר האמריקני השתמש לראשונה במערכת בידוד התעבורה (TIS) כדי לפנות שלושה קבלני משרד הביטחון הנגועים בקורונה מאפגניסטן דרך בסיס האוויר רמשטיין בגרמניה.

*- בתגובה לכתבה באתר נציב.נט מקור ערבי טוען כי המודיעין הישראלי חושף תמונות הטוענות כי מדובר באחד ממפעלי איסוף הטילים הבליסטיים הסמוכים לעיר טרטוס, זה נראה כהקדמה של חי"א הישראלי להפציץ את המפעל בטרטוס.

*- צבא תוניסיה משתמש במסוק בל 205 כדי לפזר משחק כדורגל עצמאי תוך הפרת הסגר.

*- מקור סורי: פיצוץ עז שזעזע את העיר חלב נשמע בסמוך לגשר אל-עוארד בשכונת שייח מכסוד.

*- משרד הבריאות האיראני: 1972 נדבקים חדשים ו -122 מקרי מוות נרשמו בנגיף # קורונה במהלך היממה האחרונה. מספר הנדבקים בנגיף הקורונה במדינה עלה ל -68,192 וההרוגים ל -4,232 . מספר האנשים שהחלימו -35,465.

*- קבוצת טרור של דאעש הפילה מסוק של צבא סוריה עם טיל נ"מ מתוצרת ארה"ב בשמי רהאן שבמזרח הכפר של חאמה. הטייס, עלי פרחאט אל-חסן, מהעיר ג'בל.

*- מלך ירדן בודד את עצמו ואת משפחתו באחד האיים הבריטיים הנקיים מנגיף הקורונה באוקיאנוס האטלנטי.

*- רעידת אדמה בעוצמה 4.1 בעומק של 12 ק"מ הרעידה את עירק – ליד קסר שירין (בקרבת קרמנשה איראן).

*- הרשויות בדרום קוריאה מדווחות כי בדיקות חיוביות ל- COVID-19 שוב התקבלו אצל 91 מחלימים מוירוס קורונה.

*- הליגה המוסלמית העולמית מברכת את היהודים לחג פסח שמח.

*- ארגון טרור חדש במסר מאיים על כוחות ארה'ב בעיראק – "עליכם לעזוב את עיראק תוך 48שעות שעות אחרת נוציא אתכם מבגדד בארונות מתים ".

*- ראש ממשלת דנמרק מטה פרדריקסן אמר כי כל בתי הספר במדינה, ייפתחו מחדש ב- 15 באפריל.

*- ראש ממשלת לבנון החדש, חסן דיאב, בהצהרה שפורסמה בסוכנות החדשות הלאומית (NNA) – " לבנון לא תאפשר יותר לישראל להמשיך ולהפר את המרחב האווירי שלנו. "

*- כ 550 מליון אנשים בעולם הצטרפו "למועדון קו העוני " ,מאז תחילת התפרצות נגיף הקורונה .(8% מכלל התושבים בעולם)

*- יצואניות הנשק המובילות בעולם:

*- ד"ר אנתוני פאוצ'י ,חוזר בו מהצהרותיו האחרונות ואמר ביום חמישי כי מניין ההרוגים בארה"ב מנגיף הקורונה עלול להגיע ל- 60,000 ולא כפי שחשבו שיגיע ל- 100,000 עד 200,000 . סיבה מבורכת לאופטימיות.

*- פרשן : הורדת תפוקה מתואמת בין ארהב רוסיה ואופק נועדה לייצר מעין מחסור בנפט וככה להעלות את מחירו. מאחר והצריכה ירדה דרמטית המחיר צפוי לעלות במעט אבל לא לחזור ל-50 לחבית בזמן הקרוב.
מחיר הנפט צנח בגלל שילוב כמה גורמים בבת אחת. ראשית מלחמת המחירים בין סעודיה לרוסיה שהתחילה לפני שהקורונה היכתה בעולם הגדול (רק בסין), כשהעולם נכנס לסגר כבר היה מאוחר מידי לתקן, כשגם ככה העונה הזו של אפריל-יוני ידועה כעונה של צריכה מצומצמת כי כבר אין שימוש בבנזין להסקה ואין עדיין בום של טיסות ונסיעות ביום שאת הקיץ. בינתיים הנפט מצטבר לו במאגרים, הם מתמלאים בכל העולם ויש מקום לעוד כשלושה חודשי הפקה ואז גם לא יהיה מקום לאחסן נפט בעולם ויתחילו להעביר למיכליות נפט ומאגרים צפים. בגלל המחיר הנמוך של הנפט חברות מאחסנות, מקוות לעלייה במחיר ושחרור סחורה בהתאם. אבל מאחר והמאגרים מוכרים ומנוטרים, העולם יודע שאין מחסור ולכן לא צפויה עליית מחירים בזמן הקרוב. בינתיים מי שמייבא נפט קונה אותו בזול היום ושומר לימים של מחסור.

 

 

כתיבת תגובה