צבא ארה'ב פיתח מזל"ט – מצלמה המשוגר מתוך מטול רימון 

ה־M-203 הוא מטול רימונים לירי כדור בודד מתוצרת ארצות הברית. המטול יורה רימונים בקוטר 40 מ"מ מסוגים שונים ומיועד בעיקר למערך החי"ר הלוחם. קיימות גרסאות של מטול זה כנשק בפני עצמו אך לרוב המטול מחובר בתחתית רובה סער, לאורך הקנה. מטול ה-M-203 נפוץ בצבאותיהן של מדינות רבות ובהן ישראל, ארצות הברית, מצרים, צרפת, הודו ועוד.

תארו לעצמכם ,כוח חי"ר פרוס באיזה שדה קרב שכוח אל ומוצא את עצמו מרותק לדיונות במהלך קרב אש, ולא מסוגל להשיג להרים ראש לצפות ולזהות את מקור הירי לעברו .

במקום להציץ מהמסתור ולחשוף את עצמך לאש אויב כמו ברווז במתווח,החייל יורה מטול רימונים שהוא מצלמה אווירית , לעבר האוייב, " מצלמת מזל"ט קטנה שנורתה ממשגר רימונים."

מצלמת הרובוט הזעירה נמצאת ברימון M320 הגדג'אט החדש שלך, אתה משגר את המל"ט היישר לאוויר. עם טווח של שני קילומטרים ו -90 דקות של חיי סוללה, יש לך מספיק זמן לתצפת ולעקוב אחר תנועות חשודות באזור ,המזל"ט שולח הזנת וידאו חזרה לטאבלט כף יד הנמצא ברשותך.

תוך דקות תמונת המל"ט מגלה את הבעיה, חבורה של לוחמי אויב הצולפים עלייך מרכס הרים סמוך. כאשר המיקום המדויק שלהם מועבר לטאבלט, אתה מתקשר לתמיכה אווירית. דקות לאחר מכן היעד הושמד.

השלב הבא בפיתוח מזל"ט מטול הרימונים היא האפשרות לגרום לו להתפוצץ על יעד מוגדר מראש על ידיי מיקום GPS.

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה