תוך הפרת התחייבות בוטה מפעילה טורקיה בלוב חימוש משוטט מתוצרת ישראל

מקורות זרים טוענים כי טורקיה סיפקה למיליציות האיסלמיסטיות הקיצוניות, שהיא תומכת בהם במלחמתם נגד כוחות הצבא הלובי הלאומי – LNA – של הגנרל חפתר , חימוש משוטט מדגם HARP מתוצרת התעשייה האווירית הישראלית .

על פי אותן מקורות מערכות הנשק הישראליות המיוצרות באזרביג'אן  תחת רישיון של התעשייה האווירית הישראלית , נקנו ע"י טורקיה לשימוש הצבא הטורקי  אך נמסרו ללוחמי אלקעידה הפועלים בלוב. על פי ההסכם שיש לישראל עם אזרביג'אן מותר לה למכור מערכות נשק ישראליות, המיוצרות אצלה, לצד שלישי רק בהסכמה ישראלית שניתנה ספציפית למכירה לטורקיה והוגבלה לשימוש הצבא הטורקי בלבד.

עצם העברת מערכות החימוש ללוב זאת הפרה בוטה של טורקיה שהתחייבה להשתמש בהן רק במסגרת פעילות הצבא הטורקי.

תמונה

 

ויקיפדיה מתאר כך את מערכת החימוש המשוטט כך : 

הארופ (באנגליתIAI Harop) הוא חימוש משוטט לתקיפת מטרות שונות, תוצרת התעשייה האווירית לישראל. ההארופ משוגר מחוץ לשדה הקרב, יכול לשהות זמן רב מעל אזור עוין, לאתר מטרות ולהתרסק עליהן. בניגוד לקודמו, הארפי, מסוגל ההארופ לשוב ולנחות אם לא אותרה מטרה.

במסגרת הקונפליקט הצבאי בין ארמניה לאזרבייג'ן בנגורנו קרבאך, בתחילת חודש אפריל 2016, תועד לראשונה הארופ שהופעל על ידי הצבא האזרי בפעילות מבצעית, מטרתו הייתה אוטובוס עם חיילים ארמנים, הכטב"ם השמיד אותו בהצלחה[1].

IAI Harop PAS 2013 01.jpg

לאחרונה הועלו לרשתות החברתיות תמונות בהן  נראית מערכת החימוש המשוטט הישראלי אחרי פגיעה ברכב של הצבא הלאומי הלובי הנתמך ע"י מצרים ורוסיה.

 

תמונהתמונה

אין ספק כי ארדואן פעל כאן בכוונת זדון לסבך את ישראל בנעשה בלוב ולסכסך בינה ובין מצרים, הנחשבת לאוייב הגדול ביותר של טורקיה במזרח התיכון וכן רוסיה שאף היא נעזרת בידע הישראלי לייצור כלי טייס בלתי מאוישים בטכנולוגיות מתקדמות.

טורקיה היא אויבת ישראל מוצהרת וכך יש להתייחס לואזיר הטורקי. כאילו שהתרגיל הטורקי לא היה צפוי מלכתחילה !!

 

כתיבת תגובה