דיווח: מבצע צבאי אמריקאי נרחב צפוי נגד המיליציות האיראניות בעיראק

מומחים צבאיים אמרו כי הפצצת המחנה הצבאי העיראקי -אלתאג'י , פעמיים במהלך שבוע אחד,על ידי הכנופיות האיראניות, לא תעבורנה בשתיקה על ידי וושינגטון. הבעיה אינה רק בהעזה של הכנופיות הללו לתקוף את הבסיסים הצבאיים בו נמצאים כוחות של ארה"ב, אלא בגלל שהם עשו זאת בהוראה ישירה של איראן שדרשה מהם להסלים את המצב. זהו אינו מעשה של מיליציה קטנה ותגובתינו על התקפות אלו יהיו הרבה יותר קשות ממה שאיראן מתארת לעצמה.
המומחים  הצבאיים הפנו את תשומת הלב לעובדה שההפצצה האמריקאית על מתקני המיליציה העיראקית הגדולה – אלחשד אלשעבי ועל מתקני האיראנים  ומיליציית כתאיב חיזבאללה  אמנם הרגה עשרות מאנשיהם, אך זה לא הרתיע  אף אחד מהם מכיוון שחיזבאללה עיראק (מבצעי התקיפה בפועל)  מתעקשים לשחק משחק הגדול עליהם בכמה מספרים.

תוצאת תמונה עבור الحشد الشعبي

שר החוץ האמריקני מייק פומפאו הדגיש את הצורך להעניש את כל האחראים לפיגועים על הכוחות האמריקניים בעיראק. לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ וראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון החליטו לאחד מאמצים ושיתופי פעולה כדי להתמודד עם מה שכינו "איומי המשטר האיראני ומשתפי הפעולה שלהם בעיראק."
על פי המומחים, ההכנות למלחמה אמריקאית גדולה שתמחץ את המיליציות האלה לחלוטין ,ותנקה את  מהן,כבר החלו בפועל.

באותו ענין, דובר פיקוד המבצעים המשותפים של צבא עיראק, אלוף תחסין אל-חאפג'י, אמר כי החקירות על ההתקפה על בסיס הטאג'י מצפון לבגדאד נמשכות, והדגיש כי האחראי לפיגוע יובא לדין. אל-חאפג'י הסביר כי לפיקוד המבצעים המשותפים יש "מידע מלא על תוקפי מחנה אלטאג'י", והוסיף: "עלינו רק לאשר את המידע הזה."
אלחאפג'י מעריך כי "פעולות צבאיות אמריקאיות חד-צדדיות משפיעות על ריבונות המדינה העירקית." הפנטגון הודיע ​​כי שניים משלושת החיילים האמריקאים, שנפצעו בפיגוע הטילים האחרון  נמצאים במצב קשה ומטופלים בבית חולים צבאי בבגדאד, וזהו האישור הראשון לעובדה שחיילים אמריקאים נפצעו. דובר הפנטגון, ג'ונתן הופמן, סירב להעלות השערות בנוגע לתגובה האפשרית, אך אמר בהצהרה שהתבססה על אזהרתו של שר ההגנה מארק אספר בשבוע שעבר: "לא יכול להיות שתתקפו , ותפצעו חיילים מצבא ארה"ב ותמלטו. נבוא אתכם בחשבון".

תמונה

הופמן הוסיף כי כוחות הביטחון העירקיים ביצעו מעצרים ראשוניים, ואמר כי ארצות הברית מסייעת בחקירת הפיגוע, שהוא השני תוך פחות משבוע בבסיס אלתאג'י שמצפון לבגדאד, שבמהלכו נפצעו גם  מספר חיילים עירקים נפצעו.
פיקוד המבצעים המשותפים בצבא עירק חשפו, ביום שבת, כי 33 רקטות קטיושה נפלו על בסיס אלטאג'י מצפון לבגדאד, בפיגוע השני מסוגו תוך שבוע על הבסיס, שם נמצאים גם כוחות הברית הבינלאומית.
גנרל קנת מקינזי, מפקד פיקוד המרכז האמריקני, אמר ביום שישי כי האיום שמציבה איראן נותר משמעותי גם לאחר שארצות הברית תקפה את המיליציות הפרו איראניות בעירק.
המשקיפים אמרו כי נשיא ארה"ב טראמפ לא יחכה הרבה ויחל במרדף אחרי הטרוריסטים האיראניים מכיוון שהם הפכו איום רציני לביטחון הלאומי העיראקי והאמריקאי גם יחד.

תמונה

צבא ארה"ב הברית החיש לאחרונה סוללות טילי פטריוט לעיראק ומומחים מעריכים כי הם נועדו להגן על כוחות הברית בעיראק אחרי שארה"ב תתקוף באופן מסיבי מטרות של איראן והמיליציות האיראניות על אדמת עיראק ויש המעריכים כי יותקפו גם מטרות בתוך אדמת איראן.

לפני כשבוע התקבלו דיווחים כי כוחות צבא של בעלות הברית החלו בנסיגה ממספר בסיסים בעיראק וההערכה כי מדובר בהערכות מחדש של הכוחות על רקע כוונה אמריקאית לפתוח במבצע צבאי מקיף נגד המיליציות האיראניות בעיראק.

 

כתיבת תגובה