כוחות הברית בהובלת ארה"ב החלו בנסיגה מבסיסים בעיראק. האם צפויה תקיפה?

כוחות קואליציה בהובלת ארה"ב מתחילים לעזוב את בסיסיהם בעיראק – כך מוסרת סוכנות הידיעות הצרפתית.
הקואליציה ,בהנהגת ארה"ב ,תפרוס מחדש מאות חיילים מבסיסים בעיראק במקומות שמחוץ למדינה, כך אמרו היום (שלישי) גורמים בקואליציה וגורמים אמריקאים. אחד מהם מכנה זאת מהלך "היסטורי".

ההודעה הגיעה שעות לאחר שתקיפת רקטה נוספת פגעה בבסיס צבאי עיראקי בו נמצאים חיילים זרים, הפיגוע ה -24 תוך פחות משישה חודשים.

"הקואליציה מציבה מחדש את כוחותיה בכמה בסיסים קטנים יותר", אמר דובר הקואליציה מיילס קגינס.

הפריסה המחודשת הראשונה התרחשה ביום שלישי מאזור אלקאים, הבסיס המערבי ביותר בעיראק הנמצא בסמוך לגבול עם סוריה, כך מסר גורם מהקואליציה לסוכנות הידיעות הצרפתית – AFP.

"טקס העברה מתקיים היום למסירת המתקנים לכוחות העיראקיים, והכוונה היא שכל כוחות הקואליציה יעזבו את אזור מעבר אלקאים", אמר הבכיר.

"זה ציון דרך היסטורי", הוסיף הגורם הרשמי, ואמר כי כ -300 חיילים מכוחות הקואליציה בהובלת ארה"ב יועברו מהבסיס.

חלקם כבר הוצבו בבסיסי כוחות הקואליציה  בסוריה,יחד עם סוללות הארטילריה שלהם  בה כרגע ישנה עוד  מלחמה, בעוד שאחרים יישלחו לבסיסים אחרים בעיראק או לכוויית.

הגורם הכחיש כי הפריסה המחודשת הייתה תגובה לעליית קצב התקיפות עליהם ,במהלך השבוע האחרון ,בשיגורי טילים לעבר הכוחות הזרים המוצבים ברחבי עיראק.

ביום שלישי פגעו שתי רקטות קטיושה בבסיס עיראקי מדרום לבירה. הבסיס  מארח יחידות ספרדיות של הקואליציה בהנהגת ארה"ב וכן כוחות נאט"ו.

ב -11 במרץ, מטח רקטות הרג שני אנשי צבא אמריקאים וחייל בריטי בבסיס האוויר של אלטאג'י, שנפגע שוב כעבור שלושה ימים.

ארה"ב הגיבה בתקיפות אוויריות על חמש עמדות בשליטת קתאיב – חיזבאללה, מיליציה הנאמנה לאיראן ,ומהווה חלק מכוחות אלחשד אלשעבי .

כל מיליציית אלחשד אלשעבי השתלבה רשמית בתוך מערך כוחות הביטחון של עיראק, אולם קבוצות אלימות יותר ממשיכות לפעול באופן עצמאי.

כ -5,200 חיילים מכוחות ארה"ב ממוקמים ברחבי עיראק ומהווים את עיקר כוחות הקואליציה שהוקמה בשנת 2014 במטרה לסייע לכוחות מקומיים להילחם בקבוצה הג'יהאדיסטית של המדינה האיסלאמית – דאעש.

כוחות הברית פרוסים בכתריסר בסיסים בעיראק לצד כוחות מקומיים.

גורם אמריקני אמר ל- AFP כי כוחות הקואליציה יעזבו שלושה בסיסים. בנוסף לבסיס ליד אלקאים, ומדובר בכוחות השוהים בבסיסים בקייארה וקירקוק שבצפון עיראק ,לגביהם נקבע כי יסיימו את נסיגתם עד סוף אפריל.

אף כי בסיס אלקאים לא נפגע מרקטות, קייארה וגם קירקוק התמודדו עם ירי רקטות כבד בחודשים האחרונים.

"לא היה שום טריגר שהביא בעקבותיו את ההחלטה על הנסיגה , אך האלימות סייעה לקבל החלטה מהירה לגביה", הוסיף הגורם הרשמי ואמר כי מספרם של כוחות הברית בעיראק יישאר זהה ולא יקטן.

בינואר הצביע הפרלמנט בעיראק להוציא את כל הכוחות הזרים מהמדינה לאחר תקיפת מל"טים של ארה"ב בבגדד בהחוסל הגנרל האיראני קאסם סולימאני וסגן ראש מיליציית אלחשד אלשעבי – אבו מהדי אל-מוהנדיס.

הערכות 

*- נסיגת כוחות הקואליציה בעת הנוכחית נראית רע מאוד בעיני העולם המתרגמים זאת לחולשה אמריקאית ומערבית לנוכח מספר קטן של תקיפות עליהם באמצעות טילי קטיושה לא מדוייקים בעליל.

*- לא ממש נראה כי אותן תקיפות רקטות על בסיסים בו שוהים אתכוחות הקואליציה הביא להחלטה להוציאן מטווח האש והעברתם אל מחוץ לעיראק. הסיבה כנראה שונה בתכלית.

*- יש להזכיר את דברי מזכיר המדינה האמריקאי – מייק פומפאו , מהימים האחרונים , כי ארה"ב תגיב "כמו שצריך" על מתקפות המיליציות השיעיות על כוחותיהם בעיראק.

*- שווה להזכיר שוב את מה שכתבנו רק אתמול :

מתוך הכרתי את דרך הפעולה האמריקאי אני מעריך כי שר ההגנה אומנם איים על המיליציות השיעיות העיראקיות אך למעשה איים מפורשות על איראן ויש להניח כי המתקפה האמריקאית הבאה תהיה כוללת על כל המערך האיראני בעיראק תוך פגיעה בכוחות האיראנים עצמם בעיראק ובסוריה ואולי אף באיראן עצמה.

האמריקאים כבר מבינים לבד כי עד שלא יכאיבו קשות לראש הנחש האיראני ,המתקפות על כוחותיהם במזרח התיכון , וזה יכול להיות בסוריה או בסעודיה , לא תפסקנה וארה"ב עוד יכולה לראות ארונות מתים רבים של חיילים מגיעים לארה"ב , ועוד בשנת בחירות .אין ספק! ארה"ב תנסה במכה הצבאית הבאה שלה לפגוע קשות בסמלים איראנים במזרח התיכון!!

נמתין ונראה!!

*- אפשר ונסיגת מקצת מהכוחות האמריקאים מעיראק נועד לפנות את השטח לקראת מכה צבאית אמריקאית נרחבת נגד איראן וכוחות הפרוקסי שלה בעיראק וסוריה.  פינוי כוחות הברית נועד להקטין את אפשרות הפגיעה בהם בכל תסריט שאיראן תחליט להגיב במכה צבאית , על תקיפה אמריקאית , נגד כוחות הברית בעיראק.

Noose Tightening Around ISIL In Mosul, Carter Says

כתיבת תגובה