הערכה: סוכן ישראלי חולץ במסוק משגרירות ארה"ב בביירות

היום עלו סרטונים ברשתות החברתיות בו נראה מסוק-מטוס של חיל האוויר אמריקאי מדגם אוספרי-וי 22 נוחת על גג שגרירות ארה"ב בשכונת עוכאר שבלב ביירות וכמה דקות אחר כך ממריא ופונה לעבר הים וממשיך ליעד בלתי ידוע.

הכניסה והיציאה המהירה של מסוק צבאי אמריקאי ללב ביירות אינו מראה של יום יום .

ברור גם שהחיזבאללה, השולט על התחום האווירי של לבנון כולה ועל שמי ביירות בפרט, לא היה מאפשר תנועה צבאית אמריקאית שכזאת מבלי לאיים עליה בצורה כלשהי. לכן עלו מיד ספקולציות שכניסת המסוק לשמי ביירות נעשה בהסכמה ובתיאום עם גורמי החיזבאללה.

שגרירות ארה"ב בשכונת עוכאר בביירות:

מיד לאחר עזיבת המסוק את שמי לבנון ללב ים החלו אמצעי התקשורת בלבנון במאמץ קדחתני לנסות לחשוף מה עמד מאחורי המשימה של המסוק הצבאי האמריקאי בביירות.

גורמים שונים בלבנון טענו מאוחר יותר כי המסוק הצבאי האמריקאי חילץ אח"מ מתוך השגרירות והוציא אותו מתחומי לבנון.

אמצעי תקשורת אחרים העריכו עד מהרה כי אפשר וחולץ סוכן או משת"פ ישראלי בכיר בסיוע ארה"ב.

עד צהרי היום כבר היו ידועים הפרטים הבאים:

מסוק-מטוס של חיל האוויר האמריקאי ,החונה דרך קבע בבסיס חיל האוויר הירדני הגיע לשמי ביירות שם נחת על גג מבנה השגרירות האמריקאית וחילץ את עאמר אלפחורי –  Amer al-Fakhoury, בכיר לשעבר בצבא דרום לבנון ששיתף פעולה במשך שנים עם ישראל.

עדיין לא ידוע למה הוא חולץ דווקא היום ? ומה היתה העיסקה שהביאה את החיזבאללה להסכים לה ? ומה הוא קיבל בתמורה ?

כזכור בית משפט לבנוני ,שבפניו נשפט עאמר אלפחורי , הידוע גם בכינויו "הקצב מאלחיאם " ביטל,במהלך מפתיע , את כל האשמות נגדו והוא שוחרר.  מקורות בלבנון טוענים כי האיש שוחרר בלחץ אמריקאי וככל הנראה מאחורי העיסקה מסתתרת כוונה לסייע לכלכלת לבנון ,שארה"ב תרמה לו מאז שנת 2006 כ-1.7 מיליארד דולר . ככל הנראה גם החיזבאללה הסכים לעסקה זאת.

היום ,ככל הנראה, אלפאחורי חולץ אל מחוץ ללבנון.

Fakhoury fled Lebanon along with hundreds of other former SLA members after Israel withdrew from the country in 2000 [Anwar Amro/AFP]

 

 

 

 

כתיבת תגובה