מבזקי חדשות ליום ה- 20-3-20. מתעדכן

*- האיחוד האירופי מזהיר בדו"ח פנימי על ניסיון רוסי להטעות את דעת הקהל במערב אירופה ולגרום לא להטיל ספק ביכולות של ממשלתו לטפל במגפת הקורונה.

תמונה

*- סין מגרשת עיתונאים אמריקאים על רקע חשיפותיהם על ההפרות הרבות של זכויות אדם בסין וכן על פרסומי תחקירים מעמיקים על התפרצות וירוס הקורונה ברחבי סין.

*- תורים ארוכים לפני חנויות למכירת כלי נשק בארה"ב.

*- 70.8 מיליון אנשים נאלצו לצאת מביתם – 25.9 מיליון הם פליטים. מצגת .

תמונה

*- קבוצה של יותר מ 100רופאים איראניים שלחה אגרת דחופה למספר מנהיגי מדינות בנייהן ,אפגניסטן,גאורגיה, עיראק, קזחסטן, קירגיזסטן ופקיסטן לנקוט 'בפעולה מיידית' להשמדת "כל המעבדות הביולוגיות בארה"ב" במדינותיהן, החשש כי מגיפת נגיף הקורונה התפשטה במכוון על ידם בידינו כל הסימנים לכך של לוחמה ביולוגית יזומה מצד ארה'ב כך דווח בעיתונות ובטלוויזיה בערוצים ממלכתים בתוך איראן.

ראש מועצת הביטחון הלאומית העליונה של איראן, עלי שמח'אני, מפציר בארה"ב להשיב לפניות בינלאומיות בדבר מעורבותה של אמריקה ביצירת וירוס הקורונה והפצתו" במקום "להאשים לשווא את איראן וסין. משחקי דיפלומטיה והאשמות שווא הם הדרך האמריקאית הטיפוסית לחמוק מהמציאות."

*- ג'יאו יאהי, רופא ומפקח בכיר בנציבות הבריאות הלאומית : "היום ראינו את השחר עולה אחרי כל כך הרבה ימים של מאמץ קשה",

24 שעות שלא נמצא בכל מדינת סין נדבק אחד מנגיף הקורונה.

"לפניי יממה התגלו 34 מקרים חדשים בכל יבשת סין,כולם התגלו כאנשים שהגיעו מחו"ל. לפני שבועות ספורים ."

*- איראן ידעה על התפרצות הנגיף עוד ב31.01.2020 ולא כפי שהשלטונות באיראן טוענים שרק בתאריך 19.02.2020 נודע הדבר.
העדיפו בהנהגה להמשיך ולהערך לבבחירות הממשלה.

נשלח מכתב דחוף בדבר הודעת תחילת התפרצות הנגיף במספר מחוזות באיראן, לרמטכ"ל של הכוחות המזוינים באיראן, על ידיי מזכיר המועצה לביטחון לאומי העליון וגם מכתב דומה נשלח לשר הפנים האיראני.הגנרל גולמארז'ה ג'לאלי.מפקד פיקוד ההגנה האזרחית באיראן שלח הנחיות מבצעיות והעלה את רמת הכוננות האזרחית למס '2 במערכת הביטחון האזרחית של איראן .משמרות המהפכה דאגו להשתיק את כולם .

*- צה"ל העלה היום (חמישי) את דרגת הכוננות מ"אשנב" ל"בריח״, בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בישראל. ההודעה הזו התקבלה בהערכת מצב שערך הרמטכ"ל אביב כוכבי, בשל ההכרזה על מצב חירום, בה הוא גם הגדיר את שלוש המשימות המרכזיות של צה"ל בימים אלה, שהן: שמירה על הכשירות המבצעית, הגנה על האזרחים וסיוע למדינה בנושא הנגיף.
בנוסף, בצה״ל נערכים לסייע למשטרת ישראל באכיפת החוק, במידה ויוכרז סגר כללי. יחד עם זאת, יוקם מערך היסעים פנים צבאי שיסייע למאבק, ו-150 רכבים צבאיים יניידו בדיקות לאזרחים.

*- ראש ממשלת איטליה ממש בכה היום ואמר שאין באפשרותם עוד להתמודד עם המחלה וליבו זועק לשמים רק משם תגיע הרפואה.
כך אמר.

*- טיפול בכלורוקין נגד נגיף הקורונה יעיל מאוד

נשיא ארה'ב דונאלד טראמפ הצהיר כי תרופת הכלורוקין, אנטי-ויראלית הראו תוצאות מוקדמות מאוד מעודדות לאחר שקיבלו אותם מספר מטופלים .

"אני חושב שזה הולך להיות צעד מבטיח מאוד. זה יכול להיות מהלך משנה משחק, ואולי לא.אך בהתבסס על מה שאני מבין ורואה, זו תרופה טובה מאוד. "

*- מומחים אמריקאים מצפים שיהיה שיתוק של 18 חודשים במדינה שיכלול כמה גלים של קורונה ווירוס עד למציאת חיסון.

 

כתיבת תגובה