שקרים נוסח איראן: סוריה מדווחת על אפס מקרי קורונה

משטר אסד נמצא במצב של הכחשה וטוען: "אין מקרי קורונה בסוריה."

חלק ממחוז אידליב בצפון מערב סוריה, סובל ממשבר בריאותי קטסטרופלי , לאור התפשטות המגיפה החדשה של נגיף קורונה.

העיתון הצרפתי "לה מונד" מוסר, בגיליון ביום רביעי את הסוד, שעומד מאחורי כישלונו של המשטר הסורי, להודיע על כל המקרים של נגיף קורונה החדש, שגרם למותם של יותר מ 8,800 איש ברחבי העולם.

העיתון מוסיף בפליאה, "בכל התקופות בהן כל המדינות באזור נלחמות במחלה, אף על פי כן, משטרו של בשאר אל-אסד מאשר, כי האנשים לא נדבקו מ-"קוביד -19".

בדיקות גילוי נגיף קורונה בצפון מערב סוריה, על פי משרד הבריאות הסורי, מתוך 103 הבדיקות שנערכו עד כה, בחולים עם חשד לתסמינים, לא נקבע מקרה אחד.

מלשכת ארגון הבריאות העולמי בדמשק נמסר, כי הממשלה היללה את צעדיה המונעים.

Image result for syria vs corona

שר הביטחון הסורי אמר, כי "הצבא הסורי פינה את סוריה מחיידקים רבים".

"לה מונד" אמר ששר הביטחון התייחס למתנגדי משטר בשאר אל-אסד באומרו, "הצבא פינה את כל החיידקים" מסוריה.

זה גרם לרבים לפקפק בהצהרותיהם, של גורמי הבריאות בסוריה, שנהגו לא למסור על מספר ההרוגים במהלך הלחימה, שלא לדבר על אלה שנדבקו בנגיף.

מהמצפה הסורי לזכויות אדם נמסר כי " לא יתכן שהמדינה לא תיפגע, לאור הקשרים ההדוקים עם איראן,שהיא המקור העיקרי להתפשטות הנגיף במזרח התיכון".

בנוסף לאלפי אנשי המיליציה, שגויסו להילחם לצד כוחות הביטחון של השלטון הסורי,טהרן שולחת לסוריה קבוצות "עולי רגל", אל המקדש השיעי של סיידה זיינב, דרומית לדמשק.

סאמר ג'בור, רופא סורי ופרופסור לבריאות הציבור באוניברסיטה האמריקאית בביירות, אמר: "איך נוכל לדמיין שווירוס הקורונה, לא התפשט בסוריה, והאיראנים מגיעים אליו במספרים כה גדולים ? "

בינתיים ציטט "לה מונד"  דיפלומט מערבי, שעובד על התיק הסורי, באומרו, "הרשויות הסוריות מכחישות את הנגיף והקורונה תקועה שם". ואז הוא הוסיף, "נציג העיתון בדמשק יודע היטב, שאם הוא יפרסם הצהרה הנוגדת את עמדת הממשלה, הוא יהיה במקום, שאנחנו לא רוצים שיהיה."

Image result for syria vs corona

ארגונים בינלאומיים ועובדי בריאות מקומיים, הביעו את חששותיהם מהתפשטות הנגיף בסוריה, מבלי שהמדינה נוקטת בצעדי מניעה כלשהם, מדינה שתשתית שירותי הבריאות שלה סבלה קשות ממלחמת האזרחים בת תשע השנים.

עיתון החדשות "יו אס ניוז"  ציטט את דובר הארגון הלא-ממשלתי ,אמג'ד ימין ,שקורא "להציל את הילדים" עקב חוסר התגובה מצד ממשלת סוריה, וכי "האמת היא שאחרי תשע שנים של מלחמה, מערכת הבריאות והתשתיות שהיו חיוניות, לנוכח כל מצב חירום בריאות הציבור כגון מגפות ,הושמדו." ".

"יהיה קשה מאוד לשלוט על התפרצות המחלה, בקרב כמעט מיליון עקורים חדשים, בתנאי צפיפות  שתדרוש לחימה קשה בנגיף אם יתפרץ", הוסיף.

Image result for syria vs corona

באזורים שבשליטת המשטר הורתה הממשלה על סגירת בתי ספר, חיטוי האוטובוסים ושדה התעופה בדמשק – לכאורה כאמצעי מניעה – וביום שלישי הורתה גם על סגירת מסעדות, חדרי כושר ומקומות התכנסות אחרים.

דובר משרד הבריאות אמר, כי בדיקות לנגיף הקורונה "עדיין לא קיימות באידליב, אזור בצפון-מערב המדינה שהושפע קשות ממלחמת האזרחים". הוא חשף כי הבדיקות נרכשות כעת ונשלחות לאידליב והן יגיעו תוך שבוע.

דווח כי קבוצת עבודה של ארגונים הפועלים בצפון מערב סוריה, הוקמה בניסיון להכין שם מתקני בריאות, לטיפול במקרים אפשריים.

בהקשר זה, אמר כי בצפון-מערב סוריה יש חשש במיוחד בגלל "הגידול במקרים במדינות שכנות, תנועות אוכלוסייה בין סוריה לאיראן, מערכת הבריאות המוגבלת, כמו גם התפוצה הגדולה של מחלות נשימה אחרות בסוריה" .

Image result for syria vs corona

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה