החל שלב נוסף בנקמת איראן על חיסולו של סולימאני. דעה

למרות מגיפת הקורונה הפוקדת את איראן ומפילה בה חללים, משטר ההיאתולות ממשיך בנקמת מותו של הגנרל קאסם סולימאני וממקד בשלב הזה את הנקמה בפעילות נגד הכוחות האמריקנים בעיראק כדי להוציאם מן המדינה.

הפעילות נגד כוחות צבא ארה”ב נעשית באמצעות מליציות “אלחשד א-שעבי” בעיראק הנאמנות למשטר האיראני.

עבד אלעזיז אלמחמדאווי, שהחליף את אבו מהדי אלמוהנדס בתפקיד סגן ראש מליציות “אלחשד א-שעבי”  בעיראק לאחר שחוסל ביחד עם קאסם סולימאני,ביקר באחרונה באיראן בקברו של של קאסם סולימאני בעיר כרמאן נראה שביקורו עסק גם בהמשך הפעילות נגד חיילי צבא ארה”ב המוצבים בעיראק.

شباب التغيير #العراق@YcIraq

צפייה בתמונה בטוויטר

זוהי ההתקפה ה-3 במספר על הכוחות האמריקנים המוצבים בעיראק.

בשבוע האחרון אירעו 2 התקפות על בסיס אלתאג’י בעיראק שבו שוהים חיילים אמריקנים, בהתקפה הראשונה נהרגו 2 חיילים אמריקנים , בהתקפה הראשונה נהרגו 2 חיילים אמריקנים ועוד חיילת בריטי.

Rollotte Marrotte@RMarolika

צפייה בתמונה בטוויטרצפייה בתמונה בטוויטרצפייה בתמונה בטוויטר
ההתקפה השנייה על בסיס אלתאג’י הייתה גדולה יותר ועל פי גורמים בעיראק שוגרו לעבר הבסיס 33 רקטות. ההתקפה התרחשה לאחר ביקורו בבגדאד של עלי שמח’אני, מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי באיראן.

על פי גורמים בפנטגון, הנשיא טראמפ הורה להגיב בחריפות על מותם של שני החיילים האמריקנים, מטוסים של הקואליציה הבינלאומית תקפו מטרות ומחסני תחמושת של מליציות “אלחשד א-שעבי” בגבול סוריה עיראק באזור אלבוכמאל, על פי מקורות עיראקיים בתקיפה נהרגו 20 בני אדם.

 

US CENTCOM – URDU@CENTCOMUrdu

US CENTCOM – URDU@CENTCOMUrdu

We assess that each location stored weapons that could enable lethal operations against U.S. and coalition forces in Iraq. We also assess that the destruction of these sights will degrade KH’s ability to conduct future attacks.– Gen Frank McKenzie, CDR CENTCOM

צפייה בתמונה בטוויטר
העיתון “אלערבי אלג’דיד” דיווח ב-16 במרץ כי בעקבות התקיפות האוויריות האמריקניות החלו כמה מהמליציות הפרו איראניות בעיראק לשנע את אנשיהן ואת ציודן לאתרים חדשים.

בכיר בצבא עיראק אמר לעיתון כי המליציות רוצות לאחסן בבסיסי צבא עיראק חלק מהנשק שבידיהן כדי למנוע מצבא ארה”ב להפציץ את הציוד.

מי אחראי לתקיפת בסיס אלתאג’י?

העיתון הלבנוני “אלאח’באר” דיווח ב-16 במרץ כי את שתי התקיפות על בסיס אלתאג’י בעיראק ביצעה מליציה שיעית חדשה בשם “עוסבת אלת’אירין”.
בכרוז ראשון שפירסמה היא הודיעה כי תקיפת בסיס אלתאג’י היא הפעולה הראשונה בתגובה על חיסולם של הגנרל קאסם סולימאני ושל אבו מהדי אלמוהנדס ע”י ארה”ב בתחילת השנה.
בכרוז נכתב ” מדובר בתהליך הסלמתי שיסתיים בנסיגת כוחות הכיבוש (האמריקני)”.

איראן מנצלת את הכאוס הפוליטי בעיראק שנוצר בעקבות התפטרותו של ראש הממשלה עאדל עבד אלמהדי, כדי להמשיך ולהפעיל את המליציות הנאמנות לה נגד צבא ארה”ב בעיראק. עדיין לא נמצא המועמד המתאים מבחינתה של איראן שיחליף את עאדל עבד אלמהדי שהיה נאמן לה וגורמים בעיראק מדברים על כך שבסופו של דבר הוא יחזור לתפקידו כדי לפתור את הפלונטר הפוליטי.

נראה כי איראן נחושה להמשיך ולנקום את מותם של קאסם סולימאני ואבו מהדי אלמוהנדס באמצעות המליציות הנאמנות לה בעיראק ולפתוח במלחמת התשה נגד הנוכחות הצבאית האמריקנית בעיראק עד לסילוקה.

עם זאת, הפעילות הזו מתבצעת בזהירות ובמינון נמוך כדי שלא להביא לתגובה צבאית אמריקנית בתוך איראן עצמה.

המליציות השיעיות בעיראק הכינו עצמן היטב למלחמת התשה נגד חיילי צבא ארה”ב. ההערכה היא כי ארה”ב תמשיך במדיניות של הפצצות על בבסיסים של מליציות “אלחשד א-שעבי” בתגובה על שיגור רקטות לעבר הבסיסים האמריקנים בעיראק וגם במדיניות של סיכולים ממוקדים של ראשי המליציות השיעיות בעיראק המבצעים את הוראותיה של איראן.
הנשיא טראמפ לא מגלה שום סימנים כי בכוונתו להסיג את הכוחות האמריקנים מעיראק ומלחמת ההתשה צפויה להימשך ואולי אף להסלים.

קרדיט : יוני בן-מנחם – המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ביטחון, אסטרטגיה, דיפלומטיה, משפט בינלאומי

כתיבת תגובה