רופא איראני: אי-שיתוף פעולה אזרחי עלול לגרום ל- 3.5 מיליון מתים

"עד 3.5 מיליון איראנים עלולים למות מנגיף הקורונה אם הם לא ישתפו פעולה וישמעו להוראות המשטר", כך הזהיר היום (שלישי) רופא איראני בטלוויזיה הממלכתית.

אפרוז אסלמי, Afrouz Eslami,שהוא כתב IRIB כמו גם רופא במקצועו, הציג שלושה תרחישים לגבי מה שיכול לקרות באיראן בגלל נגיף הקורנה. התרחישים שלו מתבססים על מחקר של האוניברסיטה הטכנולוגית היוקרתית של שריף בטהרן.

בתרחיש הראשון, הוא הניח שאנשים ישתפו פעולה באופן מלא עם הרשויות, מה שיוביל למספר נפגעים מינימליים שלפי הערכותיו יגיעו לכ- 120,000 מקרי הידבקות בווירוס ומתוכם ימותו כ -12,000 איש.

בתרחיש השני, אסלאמי הניח שאנשים לא ישתפו פעולה באופן מלא כמו בתרחיש הראשון, ובמקרה זה יהיו כ- 300,000 מקרו הידבקות   וכ- 110,000 איש ימותו כתוצאה מהווירוס.

בתרחיש האחרון, הוא הניח שאנשים כלל לא ישתפו פעולה, מה שיוביל לארבעה מיליון מקרי הידבקות  וכ -3.5 מיליון ימותו מאוחר יותר.

אסלאמי לא פירט על אילו קריטריונים התבסס מחקר זה.

דבריו באו לאחר שהמונים זועמים התאספו מול מקדש פטימה מסומה – Fatima Masumeh shrine בעיר הקדושה – קום ומקדש האימאם רזה בעיר משהד במחאה על סגירתם של שני מקדשים שיעים אלו.

מקדשי השיעים באיראן, המושכים אליהם מיליוני עולי רגל שיעים מדי שנה, בהם נוגעים ואותם מנשקים  אלפי עולי רגל מדי יום.

נכון ליום רביעי, 1,135 איש באיראן מתו מווירוס הקורונה וישנם 17,361 מקרי הידבקות בווירוס שאושרו.

לפני כשבועיים העריך ד"ר מסעוד מרדני, מומחה איראני למחלות זיהומיות וחבר הוועדה הלאומית לשפעת, מעריך שכמעט 40 אחוז מהאיראנים המתגוררים בבירה טהראן ידבקו בנגיף הקורונה תוך זמן קצר ביותר.

ד"ר מרדני אמר בראיון לעיתון באיראן כי אדם אחד נגוע יכול להעביר את הנגיף לארבעה אנשים בו זמנית. לפיכך צפויים בין 30-40 אחוז מאוכלוסיית טהרן להידבק בנגיף עד סוף חודש מרץ.

בטהרן גרים היום באופן רשמי 8.7 מיליון איש אך עוד מאות אלפי אנשים מצטופפים בבירה בניסיון להשיג עבודה שתאפשר להם קיום בגלל המצב הכלכלי ההרסני ברחבי המדינה.

כלומר, להערכת המומחה האיראני למחלות זיהומיות ,בתוך שבועיים ,אפשר ויחלו, רק בטהרן, למעלה מ-3 מיליון תושבים ובגלל המחסור הכבד בציוד רפואי יעודי לטיפול בווירוס הקורונה , ימותו למעלה מ-100 אלף איש חסרי מזל רק בגלל שהם נולדו במדינה הלא נכונה ובזמן הלא נכון .

כתיבת תגובה