חיילים איראנים שנפגעו מנשק כימי של סאדאם פגיעים יותר לקורונה

לנפגעי הנשק הכימי במלחמת עיראק איראן יש סיכוי גדול יותר שימותו מכל אדם רגיל מהקורונה.

מספר חיילים ותיקים של משמרות המהפכה האיראניים , שנחשפו לחומרים כימיים, מתו לאחרונה לאחר שנדבקו בנגיף,

עם פרוץ נגיף הקורונה באיראן, צצו נתונים חדשים ומטרידים, מקבוצה של החברה האיראנית, שלא הייתה לה שום תקווה, לטיפול אם היא תידבק בנגיף.

על פי הדיווחים בתקשורת האיראנית, גובר החשש מהאיום, שהווירוס מהווה לעשרות אלפי נפגעי נשק כימי, עם בעיות נשימה ומחלות ריאה.

על פי הערכות, 100,000 איראנים שרדו את מתקפות הנשק הכימי של סדאם חוסין, במהלך מלחמת איראן-עירק, שנמשכה בין 1980 ל -1988.

רבים מהם סובלים מנכות, כתוצאה ממחלות כרוניות, הנגרמות כתוצאה מחשיפה לגזי חרדל וגז עצבים, ועד כה קיפד הנגיף את חייהם של רבים מהם.

ביום רביעי הודיעה איראן, על 147 מקרי מוות חדשים מהמגיפה החדשה של קורונה, המהווה מספר שיא יומי באחת המדינות שנפגעו מהנגיף, ומעלה את מספר מקרי המוות הכולל ל 1135.

חג'ג 'מורטדה מאליק, אלוף משנה בדימוס במשמרות המהפכה, וחוג'אטו סלאם אבו אל-עולאם ארמי, המנהיג לשעבר של תפילות יום שישי בג'מסאר, נמנים עם קורבנות הנשק הכימי שמתו בימים האחרונים לאחר שנדבקו בנגיף.

השניים נפגעו מנשק כימי במהלך מלחמת איראן-עירק, לאחר שסדאם פתח בהתקפות אינטנסיביות  נגד חיילים איראנים ואזרחים במערב איראן.

על פי הדיווחים,חיילים ותיקים נוספים של משמר המהפכה האיראני, שנחשפו לחומרים כימיים, מתו לאחרונה, לאחר שנדבקו בנגיף.

על פי דיווח באתר רדיו ליברטי, אמר הפעיל הפוליטי הרפורמיסטי ויזולולה ארבושקי , בציוץ בטוויטר ב- 6 במרץ,  כי הנגיף הרג 18 בני אדם שסבלו מחשיפה לנשק כימי.
הרשויות לא פרסמו נתונים על מספר ניצולי הנשק הכימי שמתו מהנגיף, אך הם הזהירו כי אנשים אלה עומדים בפני סיכון גדול יותר, בהתפרצות הנגיף, שהתפשט לכל המחוזות באיראן.

קרן המדינה לענייני חיילים וותיקים אמרה, בהודעה שפורסמה ב- 26 בפברואר, כי חיילים ותיקים שנפגעו בהתקפות נשק כימי , היו פגיעים במיוחד לנגיף, וקראו למשפחותיהם לנקוט אמצעי מניעה, ולהתרחק מחולים אלה.

Image result for أسلحة صدام الكيميائية

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה