מבזקי חדשות מהעולם ליום ה- 17-3-2020 . מתעדכן

*- הפתעה בלבנון – בית המשפט הצבאי הלבנוני שחרר לחופשי את עאמר פאח'ורי המכונה "הקצב של כלא אלח'יאם".
פאח'ורי היה מפקד של כלא אלח'יאם, מטעם צבא דרום לבנון שעבד בשיתוף פעולה עם ישראל עד לנסיגה מדרום לבנון, והוא נאשם בהרג ועינוי של אסירים לבנונים רבים (בעיקר אנשי חיזבאללה).
חזרתו ללבנון בספטמבר האחרון, בעודו מבוקש לדין, עוררה פליאה בקרב רבים, אך כנראה שהוא ידע כמה דברים שאחרים לא ידעו.
היום זוכה מהאישומים נגדו תחת טענת התיישנות.
שום ציוץ עד כה מכיוון חיזבאללה ונסראללה.
מקורות יודעי דבר מספרים כי לחץ פוליטי מאחורי הקלעים, וכן לחץ אמריקאי הובילו לתוצאה שמכעיסה כל תומך חיזבאללה בלבנון.

*- יש לפחות שלוש חברות ישראליות שמפתחות מערך רחפנים מדלג עם יכולת טעינה בשטח. המטרה היא מעקב אחר שטחים גדולים או לאורך גדרות גבול, צינורות נפט, עמודי מתח וכו. במקום שרחפן יעשה הלוך וחזור הוא ממריא מקופסא כזו ונוחת בבאה שם הוא נטען כשאחר יוצא לדרך.

*-  מזכיר המדינה מייק פומפאו- " עירק מחוייבת להגן על אנשי הקואליציה התומכים במאמציה של ממשלת עירק להביס את דאעש, אם עיראק לא מסוגלת להגן ולסכל מראש כל נסיון או התקפה על כוחותינו ובני בריתנו,שלא תצפה לכך שנעמוד ונשקיף מהצד על המתרחש. אמריקה אינה יכולה עוד לספוג התקפות ואיומים על חייהם של חיילנו ותנקוט בפעולות נוספות בהתאם וכנדרש להגן על כוחותינו.אני רוצה להדגיש, אנחנו נגיע למפגעים האלו שלא יהיה ספק בעיניין".

*- אקזיט ענק: הלמן פרידמן האמריקאית רכשה את חברת הסייבר הישראלית צ'קמרקס תמורת למעלה ממיליארד דולר.

*- מטוסי קרב אויב ישראליים טסו הבוקר בגובה בינוני מעל העיר צידון ובסביבתה המזרחית, כך דיווח היום (שני) כתב סוכנות הידיעות הלאומית. מטוסי קרב של האויב גם הפרו את המרחב האווירי מעל מרג' ע'יון, טסים בגובה נמוך.

*- אחרי 5 שנים ללא חשמל, העיר אלבוקמל מוארת .הבוקר החזירו סדנאות החשמל את אספקת החשמל לעיר אלבוקמל שבנפת דיר אזור לאחר שיקום קו מתח גבוה 66 קילוואט באורך של 80 ק"מ (אל-מיידיין, אל-גאלה ואל-בוקמאל).

תמונה

*- מעבר הגבול העיראקי-סורי ליד העיר אלבוכמאל במזרח סוריה מקבל את הכינוי "מעבר הקורונה" כי לוחמים איראנים רבים חוצים את הגבול לסוריה ללא בדיקה כלשהי.

תמונה

 

כתיבת תגובה