ווירוס הקורונה קורע את איראן. מספרי נפגעים

איראן נאבקת באחת ההתפרצויות הקשות ביותר מחוץ לסין. ביום ראשון משרד הבריאות דיווח על 113 מקרי מוות נוספים, מה שהביא את מספר מקרי המוות של המדינה ל -724, מתוך 13,938 מקרים של נדבקים שאושרו. המספר האמיתי של נדבקים ומתים יכול להיות אפילו גבוה יותר, מכיוון שהועלו שאלות לגבי שקיפות הממשלה.

עלי Reza Zali, המוביל את הקמפיין נגד ההתפרצות, צוטט קודם לכן על ידי סוכנות הידיעות IRNA הממונה על המדינה שאמר  : באיראן אמורים להיות כ -110,000 מיטות אשפוז, כולל 30,000 בבירה טהראן. הרשויות התחייבו להקים מרפאות ניידות לפי הצורך".

זלי גם הודה כי "רבים" מאלו שמתו ממחלת ה- COVID-19 שנגרמה על ידי הנגיף היו בריאים לגמרי, הודאה נדירה של הרשויות המקומיות, כי הנגיף לא הורג רק אלו שהיו חולים קודם שנדבקו וקשישים.

מנתוני משרד הבריאות עולה כי בעוד 55% מהמתים היו בשנות ה -60 לחייהם, כ -15% היו צעירים מגיל 40.

אצל מרבית האנשים הנגיף גורם רק לתסמינים קלים או מתונים, כמו חום ושיעול. עבור חלק, במיוחד מבוגרים ואנשים עם בעיות בריאות קיימות, זה יכול לגרום למחלה קשה יותר, כולל דלקת ריאות. רוב האנשים מתאוששים תוך שבועות.

הנגיף הדביק יותר מ- 150,000 אנשים ברחבי העולם והרג יותר מ -5,800. יותר מ- 70,000 אנשים ברחבי העולם התאוששו לאחר שנדבקו.

באיראן, הנגיף הדביק מספר גורמים בכירים, בהם סגן הנשיא , שרי הממשלה, חברי הפרלמנט, חברי משמרות המהפכה ואנשי משרד הבריאות.

עם זאת, הרשויות לא מאמצים אמצעים שננקטו על ידי מדינות אחרות שנפגעו קשה. נשיא איראן, חסן רוחאני, פסק אמש (ראשון) שלא יהיה הסגר כללי, ואמר כי הממשלה פועלת לשמור על גבולות פתוחים.
איראן סובלת קשה בגלל סנקציות קשות שהטיל ממשל טראמפ לאחר שארה"ב נסוגה מעסקת הגרעין לשנת 2015. בארה"ב אומרים כי היא הציעה סיוע הומניטרי אך איראן דחתה אותה.

מדינות ברחבי המזרח התיכון הטילו מגבלות גורפות  על חברות תעופה, ביטלו אירועים ציבוריים ובמקרים מסוימים קראו לעסקים לא חיוניים לסגור בשבועות הקרובים.

קרדיט: עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה