קורונה: מדוע אנשים מבוהלים קונים נייר טואלט בזמן מגפה? הסבר של מומחה

לא מובנת הבהלה לזהב הלבן (ברשתות המזון) סביב גלילי נייר הטואלט….ישנה תשובה של מומחה,פרופסור קליני, לתופעות בהלה מיותרת.

האינדפנדנט הבריטי ראיין מומחה לכתבה, והנה היא לפניכם : 

וירוס Coronavirus: מדוע אנשים נבהלים ורצים לקנות נייר טואלט? הסבר לדבר מאת מומחה( פרופסור) להתנהגות רצינית של האנשים בזמן מגיפה

מליוני אנשים ברחבי העולם מגיבים לאיום החדש והמסוכן של נגיף הקורונה בדרכים הייחודיות שלהם. אבל יש תגובה אחת שלכאורה עברה גבולות וחצתה תרבויות,הפניקה סביב רכישות של נייר טואלט.

אלפיי תמונות וסרטונים מביכים מופצים במדיה החברתית ובערוציי התקשורת בעולם בהם נראים אנשים נלחמים האחד בשני בסופרמרקט וברשתות המזון על גליליי נייר הטואלט.

כאשר נשאלו אותם האנשים על מה המהומה, מעט מאוד אנשים ידעו לענות תשובה הגיונית או סיבה טובה המצדיקה את הבהלה והמרדף .אפילו אלה שלא השתתפו וצפו מהצד לא ידעו להסביר מה העניין ועל מה הפניקה שכולם רצים לרכוש את הנייר טואלט.

אם כך למה נייר טואלט? זה לא נראה הגיוני, נכון? כולם יודעים שנייר טואלט לא ימנע או יעזור לנו לא להידבק. את התופעה הזו מסביר ד"ר סטיבן טיילור, מחבר הספר משנת 2009 ' הפסיכולוגיה של המגיפות '.

Image result for toilet paper and corona

"מה שקורה במהלך התפרצות מגיפות, כאשר אנשים מאוימים וחשופים להדבקות בזיהום, רגישותם לגועל גוברת. הסיכוי אצל רוב האנשים להתפרצות רגשית אינה ניתנת לשליטתם והם אינם מודעים לכך שהם אחוזי בהלת סרק.

מנגנון הגועל נפש הפנימי אצלם הוא כמו מנגנון אזעקה מובנה שמזהיר אותם להימנע ולעשות מעשה כלשהו להשקיט ולו לרגע את נפשם כדיי לשרוד הדבקות מזיהום בלתי ניתן לשליטה.

אם כך אנו מגלים כי יש קשר הדוק וישיר מאוד בין פחד להידבק לבין תחושות גועל פנימיות . ואיזה כלי טוב יותר לחיסול וניקוי של חומר דביק ומגעיל מאשר נייר טואלט. אני חושב שהנייר הפך לסמל של היגיינה.

טיילור, פרופסור ופסיכולוג קליני מאוניברסיטת בריטיש קולומביה, מסביר באופן חלקי את התופעה בין שאר ההסברים הכלליים אודות הצורך של האנשים להרגיש שהם מוכרחים לעשות משהו עם עצמם ולהרגיש מוכנים בפניי כל מחלה. בקיצור בהלה מיותרת לחלוטין!!!

Image result for toilet paper and corona

 

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה