מבזקי חדשות מהעולם ליום ה- 16-3-2020 . מתעדכן

*- יחידות הלוחמה הכימית של צבא מצרים עושים את ההכנות האחרונות שלהם לקראת הוצאתן לשטח לעזור בחיטוי אזורים נרחבים שיזדהמו בווירוס הקורונה.

 

תמונה

*- ממשלת מצרים מקצה 6.4 מיליארד דולר למאבק בווירוס הקורונה בארצה.

*- מצרים נמצאת בראש רשימת קנייניות הנשק הגדולות ביותר מרוסיה לשנת 2019 עם סך קניות של 2.4 מיליארד דולר.

תמונה

*- תמונות מהמחזור ה-8 של הכשרת לוחמי הקומנדו הימי במצרים שנערך בשנה שעברה .

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

*- הודעת שר הביטחון הלבנוני : באופן זמני יסגר שדה התעופה,מעברי הגבולות והנמלים במדינה,מיום רביעי ועד ה- 29 במרץ, כחלק ממצב חירום בריאותי למלחמה כנגד וירוס הקורונה . כמו כן, לבנון תסגור את כל המוסדות הציבוריים הלא חיוניים ותבקש מרוב החברות הפרטיות שיפסיקו לאלתר את העסקת העובדים ,עליהם להישאר בבתיהם למעט "הכרח קיצוני".

*- גורם משפטי בכיר: "הממשלה התירה לשב"כ לאתר חולים ללא צו בית משפט"
גורמים משפטיים בכירים התייחסו להחלטת הממשלה שאישרה את מנגנון המניעה האלקטרוני להתפשטות הקורונה ואמרו כי "הממשלה התירה לשב"כ לאתר את מי ששהה בקרב חולי קורונה ללא צו בית משפט". הם ציינו כי "החומר שנאסף לגבי הנחקר יימחק מיד לאחר מכן. הצו ניתן ל-30 הימים הקרובים". אחד הגורמים טען כי משרד הבריאות ביקש אמצעים דרסטיים כדי לעקוב אחרי חולים מאומתים אך לא נענה בחיוב.

*- תורי ענק החלו להצטבר במהלך היום (ראשון) ב- 13 נמלי התעופה בארה"ב שעדיין מותר להם לקבל אזרחים אמריקנים מאירופה.

בתמונות שהופצו היום ברשת מנמל התעופה הבינלאומי שיקגו או'הייר, ניתן לראות אנשים רבים עומדים בצפיפות רבה. לפי המשטרה, אותם אזרחים נאלצו להמתין בצפיפות כ- 6 שעות עד לקבלת התיקים ועוד 2-4 שעות המתנה במכס. המשטרה חילקה מים ומגבונים.

*- בשיחה עם תושב רומא מלפני כמה דקות טוען שעיקר החולים והמתים מרוכזים במחוזות הצפון שם קרסה מערכת הבריאות בגלל הדבקה של הצוותים. ברומא המצב טוב יותר והם בהסגר מלא.

*- עולם כמנהגו נוהג  . וירוס הקורונה הפך לשדה הקרב החדש בין סין וארה"ב בדיוק כמו כאן בארץ הפך הנגיף למלחמת הבנימינים ,טיבי או ביבי,
במקום לאחד כוחות בכדי להכניע את המגפה, בייג'ינג וושינגטון השתמשו במגיפה כדי לנסות להשיג נקודות אחת מול השנייה. כך נוהגים השמאל מול הימין
משבר הבריאות מסיט את תשומת הלב מהסכסוך האמיתי באזורים אחרים בגבולותינו, (לבנון -פרויקט דיוק הטילים,איראן המירוץ לנשק גרעיני) להם אפקט התפרצות כאוטי והרסני קרוב יותר מתמיד ואף יותר מהשלכותיו של הנגיף.

*- הווקף הכריז: מסגד אל-אקצה וכיפת הסלע ייסגרו עקב התפרצות הנגיף. התפילות יתקיימו בשטחים פתוחים סמוכים.

*- היכונו לביאת המשיח

סוכנות הידיעות "טזנים" ציטטה את בנהאן, המקורב למנהיג איראן עלי חמינאי, במהלך נאומו מול כת ההזויים והמאמינים,הוא מספר להם כי הופעת וירוס קורונה התפשטה בכל העולם על פי דיווחים של "גדוליי הדור השיעיים," התפשטות מחלות ומגיפות כמו נגיף הקורונה היא הקדמה ואחד הסימנים להופעתו של האימאם מהדי הנעלם, הוא קורא לאיראנים לפעול להפצת הנגיף הזה כמה שיותר, מכיוון שרק הוא המסוגל להאיץ את הופעתו של אל-מהדי, כך כלשונו.

*- ארטילריה טורקית כבדה יורה לעבר עמדות הצבא הסורי.

הארגון לזכויות האדם הסורי מדווח- בניגוד להסכמים הקיימים בין רוסיה לטורקיה על המצב באידליב/סוריה, צבא טורקיה חזר לתקוף עמדות הכוחות סוריים, תוך עקיפת ההסכמים שהושגו לאחרונה עם רוסיה.

*- הדיוויזיה המוטסת ה-101( עושה דרכה לעיראק,) המכונה הנשרים הצורחים, היא יחידת צנחנים תחת הפיקוד של הקורפוס המוטס ה-18 של צבא ארצות הברית שהתפרסמה בעיקר בלחימתה במלחמת העולם השנייה, בנחיתה בנורמנדי, במבצע מרקט גארדן בהולנד ובקרב הארדנים. במהלך מלחמת וייטנאם הייתה ידועה בתור יחידה יבילת אוויר ויותר מאוחר בתור יחידת תקיפה אווירית המתמחה בביצוע איגוף אנכי הן בצניחה והן בנחיתת סער באמצעות מסוקי סער.

*- באיראן הציבו פסל של סולימני. הוא היה כל כך מכוער שגל של בדיחות רץ ברשתות. מרוב בושה השלטונות עטפו את הפסל בניילונים ועכשיו צוחקים עוד יותר.

*- שר הבריאות האיראני חושש שבארצו ידבקו בקורונה כ-60 מיליון איש . שזה אומר שאיראן מתרסקת . בינתיים משפחות איראניות עשירות בורחות לאי המבודד – קיש במפרץ הפרסי שם ישנם בתי מלון דה לוקס .

*- סרטון מדהים:

 

כתיבת תגובה