תקיפות הרסניות של ארה"ב על אתרי חיזבאללה עיראק

תקיפות הרסניות של ארה"ב על חמישה אתרים עירקיים, של חיזבאללה … וסרטון המתעד רגעי פאניקה עם תחילת ההפצצה – כפי שמפרסם אתר אלחורה הלבנוני.

סרטון שהופץ במדיה החברתית הראה, ביום חמישי, את מצב הבהלה שליווה את הפצצת חיל האוויר האמריקני, על המיליציות של גדודי חיזבאללה העיראקיים הפרו-איראניים, עם שחר של יום שישי.

הסרטון מתעד, ככל הנראה, את הרגעים הראשונים, של תקיפות טילים במחנות המיליציה, ואת קולות הפיצוצים שליוו את נפילתם.
הצעקות הגיעו מתוך המחנה שהופצץ.

גורם בפנטגון אישר בהצהרתו, שפתח בתקיפות אוויריות, נגד מיליציות פרו-איראניות בעיראק, המקורות דיברו על נזקים משמעותיים, בקרב כתאיב – חיזבאללה כתוצאה מההפצצות הללו,

בהצהרת הפנטגון נמסר, כי התקיפות מכוונות "לחמישה מתקני אחסון נשק, כדי להפחית משמעותית את יכולתה של (המיליציה), לפתוח בהתקפות עתידיות על כוחות הקואליציה."

מקורות עיראקיים אמרו, כי ההפצצה פגעה ב"מפקדה ראשית של החיזבאללה , באזור יורף אל-סחר, ושדה תעופה בקרבלה, שהמיליציות משתמשות בהן לאחסון ואימוני נשק. "

היידר אל-בדרי, עיתונאי עיראקי ממחוז בבל אמר, כי שמע פיצוצים מתוך ביתו בהילה, מרכז המחוז, שנמצאת כ -30 ק"מ מאזור יורף אל-סחר.

סרטון נוסף הראה קולות של מטוסים כבדים, שטסים מעל לאזור סביב מחנות המיליציה בג'ורף אל-סחר.

פעילים איראנים במדיה החברתית אמרו, כי גנרל ממשמרות המהפכה האיראניים, סיאמאנד משאדי, נהרג בהפצצה על ידי מטוסים אמריקאים בעיראק.

המטרות שכלי הטייס האמריקאים תקפו אמש בעיראק:


גורמים ממחוזות סלאח אלדין ואנבר אמרו, כי במרחב האווירי בשתי המחוזות הללו,היו טיסות אינטנסיביות, שנמשכו שעות רבות, שהיו למעשה תקיפה אינטנסיבית של כוחות הקואליציה.

לפני כן שני חיילים, אמריקנים ואזרח בריטי, נהרגו ביום (רביעי) בפיגוע  של ירי טילי קטיושה על הבסיס הצבאי העיראקי של תאג'י, בו שוכנים גם חיילים אמריקאים.

איש לא נטל אחריות לפיגוע בבסיס תאג'י, אך האצבעות   כוונו לעבד חטיבות חיזבאללה-עיראק המגובות ע"י איראן, הנקראת גם חטיבה 45 במיליצית אלחשד אלשעבי.

וושינגטון מאשימה את הסיעות השיעיות הנאמנות לאיראן, בהוצאה לפועל של פיגועים נגד כוחותיה, על רקע המתיחות בין איראן לארצות הברית , במשך חודשים ארוכים, ובאיום המיליציות לנקום את חיסולו של מפקד כוח קודס האיראני – קאסם סולימאני, וסגן יו"ר ועדת מליציית חיזבאללה עיראק – אבו מהדי אל-מוהנדיס, חיסול שבוצע ע"י ארה"ב בבגדד ב -3 בינואר השנה

פיקוד המבצעים המשותפים העיראקיים אמר ביום חמישי, כי ראש הממשלה היוצא עאדל עבדול-מהדי, הורה על חקירה של מה שתיאר כ"אתגר ביטחוני רציני ופעולה עוינת ".

طائرة أميركية

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה