מבזקי חדשות ליום 6-3-2020. מתעדכן

*- הנציג המיוחד של נשיא ארה"ב לסוריה ג'פרי אמר: "אנו דוחפים על מדינות אירופה כדי למלא תפקיד גדול בסוריה. רכישת טורקיה של מערכות הגנה אווירית S-400 מרוסיה מעוררת דאגה רבה, אך אנו רוצים לתמוך בטורקיה באידליב".

*- מקור רוסי: חדשות טובות מגיעות מסוריה בימים אלה. ארגון הבריאות העולמי דיווח היום כי לא נמצא וירוס קורונה במדינה.

*- מטוסי קרב אויב ישראליים מבצעים טיסות בגובה חריג ונמוך מעל היישובים הדרומיים בלבנון במיוחד באזור הזהראני, כך מדווח כתב סוכנות הידיעות הרשמית הלבנונית – NNA.

*- השופט עלי איברהים החליט להקפיא את הנכסים של עשרים בנקים לבנונים. לרבות הקפאת נכסים פרטיים של ראשי וחברי הדירקטוריונים של בנקים אלה.

*- נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר למקבילו הטורקי, רג'פ טייפ ארדואן במהלך פגישה בין השניים- טורקיה צריכים לעשות הכל לא להרוס את מערכת היחסים בינינו בעקבות המשבר ההולך ומתעצם במחוז אידליב בסוריה. אנחנו בהחלט צריכים לדון בנושא על מנת שהדברים לא יצאו בפעם הבאה משליטה ובמקרה כזה היחסים בניינו בהחלט יכולים הפעם לההרס ולהיפגע,העולם כולו צופה בנו עכשיו ודעתי כבר ידועה, נשיא סוריה בשאר אסד חייב להחזיר את השליטה בכל רחבי סוריה לידיו ואין למדינות זרות הזכות להפר ריבונות של מדינה אחרת, העולם כולו צופה בנו היום .

*- 14 הרוגים ו- 50 פצועים בשריפה ענקית שמשתוללת במחנה נוסיראת ברצועת עזה.

*- משרד האוצר: עד כה לא ניכרת פגיעה משמעותית כלכלית במשק כתוצאה מהתפרצות נגיף הקורונה.

*- הנהלת משרד האוצר, בנק ישראל ורשות ניירות ערך התכנסו להערכת מצב נוספת בעקבות התפרצות נגיף הקורונה

הנהלת משרד האוצר, בנק ישראל, ורשות ניירות ערך התכנסו הבוקר (ה') להערכת מצב נוספת לבחינת ההשלכות הכלכליות של התפרצות נגיף הקורונה על המשק הישראלי.

*- ארה"ב פינתה כ-600 מחייליה שהגיעו לישראל להשתתף בתרגיל ג'ניפר קוברה 2020 בעקבות התפרצות מגיפת הקורונה במדינה.

*- פרטים מתוך ישיבת קורונה בבית החולים – בילינסון  כפי שפורסמו ברשתות החברתיות:
😷 לא מסוכנת לילדים.
😷 קורונה היא משפחת וירוסים. 7 מהם פוגעים בבני אדם. מתוכם 4 עושים צינון קל ו-3 עשו התפרצויות (הראשון עשה את התפרצות הסארס, השני עשה את המארס והשלישי עכשיו).
😷 נכון להיום בעולם: 93,500 חולים , 3,200 מתים , 81 מדינות.
😷 סימני המחלה: 🔺רוב החולים יחלו רק בצינון , 🔺החולים הקשים יחלו בדלקת ריאות , 🔺החולים הממש קשים ולרוב מבוגרים (מעל גיל 80) ימותו. אחוז המתים נמוך מאד. יש לזכור שיש כנראה הרבה חולים שאנחנו לא יודעים עליהם כי מחלתם מאד קלה ולכן אחוז המתים אף נמוך מהמספרים שמפרסמים.
😷 ככל הנראה מדבק יותר משפעת.
😷 אצל רוב האנשים זה יסתיים בשפעת קלה.
😷 ההדבקה היא הדבקה טיפתית לא אוירית. זה אומר שהוירוס לא יכול לעוף באויר או להתקיים באויר אלא רק בטיפה כמו אחרי אפצ'י. דרך ההדבקות העיקרית היא ע"י הפרשה נגועה מאדם אחד שמגיעה לאדם אחר, כמו אחרי שיעול או אפצ'י. זה נכון אם המרחק בין שני האנשים הוא פחות משני מטר (לרוב פחות ממטר). (בניגוד להעברה אווירית ששם ניתן להידבק ממרחק הרבה יותר גדול).
😷 העברה ממשטחים או חפצים נגועים זו לא דרך ההדבקה העיקרית.
😷 חולה שלא מראה תסמינים מדבק ברמה מאד מאד מאד נמוכה! (זאת בניגוד לסארס שככל הנראה מדבק גם כשלאדם החולה אין עדיין סמפטומים.
😷 התחושה בכל הישיבה הייתה טובה. המחלה קלה. בתי החולים ערוכים לחולים. משרד הבריאות פועל בהיגיון רב.

*- המרחב האווירי ברמת הגולן, ממזרח לנהר הירדן נסגר לטיסות אזרחיות בגובה של יותר מ-5,000 רגל.
ההנחיה יצאה בשעה 05:04 לפנות בוקר, מספר שעות לאחר הדיווחים על תקיפה ישראלית בסוריה, והיא תקפה למשך שלושה ימים.

*-

כתיבת תגובה