כוחות איראן בסוריה ירו טיל בליסטי לעבר מטרות טורקיות. הערכות

בים הדיווחים המגיעים מצפון סוריה שם נמצא צבא טורקיה בתחילתו של מבצע "שלום האביב" שבמסגרתו דוחקים את צבא סוריה והמיליציות האיראניות ,הלוחמות לצדו,ממחוז אידליב אחרי פקיעת האולטימטום שנתן ארדואן להם, מגיע דיווח מעניין מהאזור.

"הכוחות האיראנים בצפון סוריה ירו טיל בליסטי ,ככל הנראה ,לטווח בינוני , לעבר מטרה טורקית בצפון מחוז אידליב, שכמותו יורים החות'ים ,בהצלחה רבה , לעבר מטרות צבאיות וכלכליות בסעודיה, יורט באמצעות מערכת ההגנה האווירית הטורקית הפרושה ליד הגבול הטורקי סורי , והתפוצץ באוויר" .

Image result for scud missile

אז מה כל כך מעניין בדיווח זה ? ובכן האיראנים ביצעו את הירי מקומפלקס המפעלים לייצור נשק כימי המוכר לכולנו באזור א-ספירה כ-25 ק"מ דרומית מזרחית לבירת המחוז-חאלב .

יש לציין כי האיראנים השתלטו על המקום לפני כמה שנים ומאחסנים במתקניו התת-קרקעיים טילים בליסטיים לטווח בינוני וארוך ,שהיו מיועדים ביום פקודה לפגוע במטרות ב….ישראל .ישראל תקפה בעבר מספר פעמים את הקומפלקס הכימי הן כדי להשמיד נשק כימי מאיים והן כדי לפגוע במאגרי טילי הסקאד ארוכי הטווח של צבא סוריה היכולים להגיע לכל נקודה בישראל.

Image result for scud missile

הטורקים,שככל הנראה קבלו מהאמריקאים מידע מודיעיני טקטי מעולה , העריכו, ברמה סבירה של היתכנות, כי יעשה שימוש במערך הטילים האיראני בא-ספירה כאשר הם יחליטו לתקוף חזרה את הפולשים הטורקיים העושים שמות בצבא סוריה. ואכן האיראנים,לאחר שאיימו על הטורקים להפסיק את פלישתם ולצאת מצפון סוריה ,ירו ובכך חשפו את אזורי השיגור שלהם בצפון סוריה, דבר שהיה ידוע לעוד מדינות שכנות .                יש להעריך כי בעקבות ירי זה, יתמקדו הטורקים כרגע במתקפות מנע בניסיון לנטרל את היכולות הבליסטיות של האיראנים ושל הסורים בצפון סוריה על מנת לסכל כל ניסיון לירות לעבר מטרות צבאיות טורקיות בדרום טורקיה כחלק מתגובת העונשין על ההרג הנרחב של אנשי המיליציות שלהם שנהרגו במאות מתקפות מהאוויר של כלי טייס טורקיים בימים האחרונים . אם אכן נראה את הטורקים מנטרלים סוג איום זה לא מן הנמנע כי גם נראה בהמשך את טיפולם בזרוע הטילים האסטרטגית של צבא סוריה המורכבת מ-2 חטיבות טילי קרקע-קרקע מדגם סקאד,חטיבות 155 ו-156 ,  המכסים גם אזורים נרחבים בדרום טורקיה, והפרוסות באזור אלקטייפה מצפון לדמשק.

דבר שבולט לעין הוא השימוש הנרחב שעושה צבא טורקיה בטילים בליסטיים מדוייקים על מנת לפגוע במטרות צבאיות גדולות של צבא סוריה הרחק בעומק שטחה של סוריה . התגובה האיראנית בירי דומה מדגים כי כמעט כל המגבלות הוסרו וכרגע כל צד מפעיל את מיטב נשקו על מנת לנטרל את הצד השני.

Image result for scud missile

 

כתיבת תגובה