מחקר סיני חדש: וירוס הקורונה מקורו לא בשוק פירות הים של וו-האן

מחקר חדש שנערך על ידי חוקרים סיניים מצביע על כך שייתכן כי וירוס הקורונה החל בהעברה בין אדם לאדם בסוף נובמבר במקום שאינו שוק פירות הים הואנאן ב-וו האן כך מדווח אתר החדשות "גלובל טיימס".

המחקר שפורסם ב- ChinaXiv, מאגר סיני פתוח לחוקרים מדעיים, חושף כי נגיף הקורונה החדש הגיע לשוק פירות הים ממקום אחר ואז התפשט במהירות משוק לשוק. הממצאים היו תוצאה של ניתוחים רבים של נתוני מפת הגנום שפוענחה, מקורות זיהום ותוואי התפשטותם של 93 דגימות של נגיף הקורונה החדש שנאסף מ-12 מדינות בארבע יבשות.

המחקר סבור כי הנדבק הראשון , R0, העביר את הנגיף לעובדים או מוכרים בשוק פירות הים של חואנאן. השוק הצפוף הקל על העברת הנגיף לקונים, מה שגרם להתפשטות רחבה יותר בתחילת דצמבר 2019.

לטענת החוקרים, נגיף הקורונה החדש חווה שתי הרחבות (התפשטות) פתאומיות באוכלוסייה, כולל אחת ב- 6 בינואר 2020, שהיה קשור לחופשת ראש השנה הסיני.

הרחבה קודמת התרחשה ב- 8 בדצמבר, והמשמעות היא שהעברה בין אדם לאדם החלה בתחילת דצמבר או בסוף נובמבר, ואז האיצה כשהגיעה לשוק פירות הים של הוואנאן.

ב- 6 בינואר הוציא המרכז הארצי לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) קריאת חירום מהדרגה השנייה, שלדברי החוקרים שימש אזהרה מפני פעילות ציבורית המונית ונסיעות.

אם האזהרות היו זוכות לתשומת לב ציבורית רחבה יותר, מספר המקרים שהתפשטו בסין ובעולם, באמצע סוף ינואר, היה נמוך יותר, אמרו החוקרים.

המחקר הדגיש כי חולים מאוסטרליה, צרפת, יפן וארה"ב , מדינות עם דגימות רחבות יותר ,מקור הנגיף מגיע משתי מקורות זיהום שונים , ואילו המחקר בארה"ב טוען כי מקור הזיהום נובע מחמישה מקורות שונים.

עם זאת, על סמך דגימות מוגבלות במדינות אחרות, מקורן של מרבית הזיהומים נחשב זהה. בנוסף להיסטוריה של אנשי הקשר שלהם עם העיר וו-האן, ייתכן שחלקם נדבקו במחוז גואנגדונג בדרום סין ובסינגפור.

 

כתיבת תגובה