ארה"ב ערכה תרגילים צבאיים המדמים מלחמה גרעינית עם רוסיה

דובר פנטגון אמר כי ארצות הברית ערכה תרגילים (בהיקפים) "קטנים" המדמים תקיפה גרעינית רוסית  נגד אירופה והתקפת תגמול מצד ארצות הברית.

לדבריו, "התסריט של התרגילים כלל תכנית מגירה המתארת פריצת מעשי איבה על אדמת אירופה, שם יש מלחמה עם רוסיה, ורוסיה מחליטה להשתמש בנשק גרעיני מוגבל בעל עצמה נמוכה נגד מטרה בשטח מדינה החברה בנאט"ו."

דובר הפנטגון הוסיף כי במצב כזה שר ההגנה וגם הנשיא מתערבים, "ובסופו של דבר מתקבלת החלטה כיצד להגיב."

סימולציה של התגובה האמריקאית התבצעה בתרגילים אלו , במהלכן הגיבה ארה"ב במכה גרעינית נגד רוסיה. לדבריו, במהלך התרגילים הללו קיבל ראש הפנטגון, מארק אספר, מושג כיצד ארצות הברית יכולה להגיב במצב דומה.

נציגי הקונגרס האמריקני השתתפו גם בתרגילים כדי להבין כיצד "התקשורת מתפקדת במהלך משבר גרעיני."

דובר פנטגון אמר מוקדם יותר ביום שישי כי ארה"ב אינה מתכננת לפרוס טילים גרעיניים בעלי עצמה נמוכה באירופה. הוא הבטיח כי "התגובה האמריקאית להפרה של רוסיה" תהיה לא גרעינית, והסביר כי מדובר בטילים בליסטיים מטווח כזה, שחוזה INF (אמנת ביטול טילי ביניים וטווחים קצרים יותר) מאפשר.

בתחילת פברואר אמר שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב כי הוא הזמין את שר החוץ האמריקני מייק פומפאו לצאת בהצהרה משותפת  על אי קבילותה של מלחמה גרעינית. הוא הוסיף כי וושינגטון הבטיחה לתת תשובה במהרה, והביעה תקווה לתשובה חיובית מצדה .

 

כתיבת תגובה