"אפשר וסינגפור תגלוש למיתון בקרוב בעקבות מגפת הקורונה"

למי שחשב שיש עוד סיכוי שמגפת הקורונה שפרצה בסין תזיק רק מעט לכלכלה העולמית כנראה כולך לטעות בגדול. ראש ממשלת סינגפור כבר מעריך שארצו , הנחשבת למדינה קטנה במזרח הרחוק , תכנס כבר בקרוב למיתון והוא יימשך יותר זמן מאשר המיתון שהתרחש לאחר מגפת הסארס בשנת 2003.

סינגפור (The Straits Times / ANN): ההשפעה של התפרצות נגיף הקורונה על כלכלת סינגפור כבר חרגה מההשפעה של תסמונת הנשימה החריפה הקשה (SARS) שהיתה בשנת 2003, אמר ראש הממשלה לי הסיאן לונג ביום שישי (14 בפברואר) והוסיף כי מיתון יכול להיות אפשרות.

ההשפעה, במיוחד במהלך הרבעים הקרובים, תהיה משמעותית מכיוון שהמדינה נלחמת ב"התפרצות מאוד אינטנסיבית ", אמר לי במהלך ביקור בטרמינל 3 של נמל התעופה צ'אנגי.

"זה כבר הרבה יותר מסארס, וכלכלות האזור קשורות הרבה יותר זו לזו. במיוחד סין שהיא גורם הרבה יותר גדול באזור"- אמר.

"אני לא יכול לומר אם יהיה לנו מיתון או לא. זה אפשרי, אבל בהחלט הכלכלה שלנו תקבל מכה."

סינגפור נפגעה לראשונה על ידי SARS במארס 2003. לקח לה חמישה חודשים, עד יולי באותה שנה, למיגור המחלה כאן.

"זה היה לדעתי מהיר מאוד. אני מצפה שזה לא יהיה כל כך מהיר הפעם," אמר.

סינגפור פועלת להכיל את מחלת הנגיף  קוביד -19, עליה דווח לראשונה בעיר הסינית ווהאן בדצמבר.

מספר המקרים המאושרים בסינגפור עלה בהתמדה ועד כה נספרו 58 מקרי הידבקות.

ענף התיירות היה אחד המגזרים שנפגעו קשה ביותר. כבר עכשיו הממשלה מתאימה את עצמה שמספר התיירים  יירדו בין 25 ל -30 אחוזים השנה.

ביום שישי אמר ראש הממשלה לי לעיתונאים בצ'אנגי ,כשהוא ביקר בשדה התעופה ודיבר עם קהל העובדים שם, מכיוון שנמל התעופה של צ'אנגי נמצא בקו החזית של המהומה הזאת.

בעוד ששיעור הטיסות יורדו בשליש והעסקים נפגעו קשה, אנשי הצוות צריכים להישאר בעמדותיהם ולהשאיר את סינגפור פתוחה לעסקים.

"באתי לראות איך הם עובדים, לדבר איתם, לוודא שהם במצב טוב, לוודא שיש להם את מה שהם צריכים כדי לבצע את עבודתם, והם נתמכים היטב והם בטוחים ויודעים מה קורה," הוא אמר.

ראש הממשלה לי הוסיף כי הוא שמח שהעובדים שפגש נמצאים במצב רוח טוב.

לדבריו, "אנו מודיעים להם ובמקום שיש להם תהיות, אנו מתמודדים עם הנושאים הללו ומוודאים שהאנשים בטוחים שהם יוכלו לבצע את עבודתם", אמר.

לשאלה האם סינגפור כבר חזה בהעברה רחבה של הפתוגן בתוך הקהילה, ואם עליה לשנות את גישתה בהתמודדות עם נגיף ה- SARS-CoV-2, לי אמר כי סינגפור עוד לא נמצאת בשלב זה והוסיף כי סגירת המדינה היה גם לא אפשרות.

"אבל זה מצב מתפתח. כל יום מביא התפתחויות חדשות ואנחנו לא יכולים להיות בטוחים לאיזה כיוון זה ילך. אז אנחנו צריכים לצפות ולהגיב מהר  " אמר.

"אנחנו חייבים להמשיך, וכאן בסינגפור אנחנו צריכים להמשיך להתפרנס. החיים צריכים להימשך. אז אנחנו צריכים לשקול ולהחליט  מה הדבר הכי נבון לעשות."

 

כתיבת תגובה