איומים על תחנת הכוח הגרעינית הראשונה שהחלה לפעול בעולם הערבי

במאמר המתפרסם בסוכנות רויטרס מדווח כי איחוד האמירויות הערביות השיקה את היחיד הראשונה לייצור אנרגיה של חברת בראקה – "بركة" , שהיא  תחנת כוח גרעינית , אך האירוע המשמח הזה של האמירויות גורם לחשוב על הבטיחות של התחנה הזו.

בדרום מערב חצי האי ערב, בתימן, נמשכת מלחמת אזרחים  שם המורדים החות'ים נלחמים במתנגדיהם ובכוחות הקואליציה הערבים שהגיעו לעזרתם, ובראשם סעודיה ואיחוד האמירויות. החות'ים רואים באיחוד האמירויות אויב מכריע, שהעימות איתו אינו מוגבל לשטח תימן.

Image result for الحوثيون

כמובן שהאתרים הראשונים שתוקפים החות'ים נמצאים בערב הסעודית. רוב הזמן הם משתמשים במזל"טים כדי לבצע את ההתקפות שלהם.

בניגוד לערב הסעודית, איחוד האמירויות הערביות רחוקה יותר מתימן ואין לה גבול משותף איתה. עם זאת, אין פירוש הדבר כי החות'ים אינם מסוגלים לתקוף אתרים באמירויות. הם איימו לא פעם לפגוע במתקני הנפט באמירויות, ואפילו בתחנת הכוח הגרעינית של בראקה.
כעת, לאחר הפתיחה של תחנת הכוח הגרעינית,זה הכפיל את הפיתוי אצל החות'ים להתייחס אליה כיעד. לכן הפעלת תחנת כוח גרעינית מוסיפה דאגה להנהגת איחוד האמירויות, שעכשיו צריכות לדאוג לבטיחות המתקן החדש.

הרבה תלוי כעת ביעילותן של מערכות ההגנה האווירית הן באיחוד האמירויות והן בסעודיה השכנה, בידיעה כי איחוד האמירויות, כמו סעודיה, היא אחת מיבואניות הנשק הגדולים בעולם.

לפיכך, בהתחשב באיומים שמציבים החות'ים, איחוד האמירויות הערביות צריכה להכפיל את יכולות ההגנה האווירית שלה. כאן המקום לומר שגם איחוד האמירויות וגם ערב הסעודית מגלות עניין גובר במערכות ההגנה האוויריות הרוסיות האחרונות, שהן מהטובות בעולם.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה