סכנה לשייט במצרי באב אלמנדב עקב זריעת מאות מוקשים ימים באזור

לפני כחצי שנה הגדיר האתר נציב.נט את כל האזורים הימיים של דרום ים סוף בואכה מצרי באב אלמנדב "אזור מלחמה"  והיו סיבות טובות מאוד לכך.

צוותי ההנדסה של צבא תימן פירקו שבעה מוקשים ימיים שהונחו על ידי המיליציה המהפכנית החות'ית בים סוף, מערבית לאי "סאנה", בסמוך לנתיבי המים הבינלאומיים, ימים לאחר הריגתם של שלושה דייגים מצרים ופציעתם של אחרים כתוצאה מפיצוץ המוקש הימי החות'י.

המצפה התימני לזכויות אדם דיווח בעמוד הרשמי שלו בטוויטר, ביום שני, כי כוחות ההנדסה של כוחות הממשלה פירקו שבעה מוקשים ימיים של החות'ים … והסביר כי מוקשים אלה נמצאו בסמוך לאי "סנא" –  "سانا" הממוקם בים סוף, מול מנהלת מידי –  مديرية ميدي במחוז חג'ה –  حجة שבצפון מערב תימן.               

Image result for جزيرة "سانا"

אירוע זה בא ימים לאחר שנהרגו שלושה דייגים מצרים ואחרים נפצעו כתוצאה מפיצוץ מכרה ימי על סירת דייג על סיפונה.

דובר כוחות הקואליצייה הערבית בהובלת סעודיה, אלוף משנה טורקי אל-מליקי, הצהיר כי סירת הדייג הובילה שישה דייגים בני לאום מצרי, שלושה מהם חולצו ושלושה נוספים נהרגו כתוצאה מפיצוץ המוקש הימי.

אל-מליקי אמר כי המשך זריעת המוקשים הימיים ע"י החות'ים מהווה איום ממשי על תנועת השייט הימי והסחר הבינלאומי במצר באב אל-מנדב ובדרום ים סוף.

המוקשים הימיים שזרעו החות'ים בים סוף הביאו להריגתם של עשרות דייגים תימנים, ותהליך הדיג הופסק בגלל מספרם הרב של המוקשים שהונחו בים.

Image result for ألغام بحرية

הדו"ח השנתי של ועדת הסנקציות באו"ם לתימן קבע כי הסיכון לתובלה ימית עלה באופן משמעותי בשנת 2018, בגלל מוקשי הים ופעילות צבאית של החות'ים ליד קווי התובלה הימית הבין לאומית.

זה רק עניין של זמן עד שאחד מכלי השייט הרבים הפוקדים את מצרי באב אלמנדב ודרום ים סוף יפגעו ע"H אחד ממוקשי הים הרבים שספקה איראן לחות'ים.

ההערכה כי עצם העובדה שעד כה לא נפגעה אנייה גדולה היא בגלל נוהל השייט המאובטח שארה"ב וסעודיה מקיימות בגזרה ימית זאת שגם ישראל משתתפת בו.

בעבר היו דיווחים כי איראן סיפקה למיליציות החות'יות בתימן ציוד צבאי הכולל עשרות אלפי מוקשים וטילי חוף-ים, כמו גם סירות נפץ הנשלטות מרחוק.

Image result for yaman sana island map

 

 

כתיבת תגובה