דובר צבא איראן: ארה"ב מסתירה אבדות כבדות מתקיפות הטילים שלנו

דובר המטה הכללי של הצבא האיראני אמר ביום שישי כי ארצות הברית מסתירה אבדות כבדות מהתקיפה בחודש שעבר על מטרות אמריקאיות בבסיסים על אדמת עיראק.

"עשינו להם נזק קשה. הם יצטרכו להודות בכך בימים הקרובים. הם לא יכולים להסתיר את אבדותיהן הכבדות ", צוטט אבולפזל שרכחי על ידי סוכנות הידיעות הפרסית הרשמית למחצה.
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר בתחילה כי אף חייל מצבא ארה"ב לא נהרגו או נפצעו בתקיפה, אולם בסוף ינואר אמר משרד ההגנה כי כ- 50 אנשי צבא ארה"ב אובחנו עם פגיעה מוחית טראומטית (TBI) או זעזוע מוח, וכי 200 חיילים שהו באזורי הפיצוץ בזמן התקיפות .

מספר ימים לאחר מכן העמיד הפנטגון את מספר הכוחות האמריקניים הפצועים על 64.

ב- 8 בינואר תקפה איראן בטילים שני בסיסים עיראקיים שאירחו חיילים אמריקאים, במה שהיה פעולת תגמול על התנקשות במפקד ההבכיר של איראן – קאסם סולימאני, שנהרג בתקיפה ממוקדת של ארה"ב בשדה התעופה הבינלאומי בבגדד.

Image result for iran vs us

ארצות הברית הצדיקה את הריגתו של סולימאני בטענה כי הוא מתכנן התקפות על מטרות אמריקאיות באזור, ואילו שגריר איראן בעיראק חשף בפומבי כי סולימאני שהה בבגדד ב -3 בינואר כדי למסור הודעה הקשורה למאמצים איראניים לנרמל את קשריה עם סעודיה.

סולימאני היה דמות מכובדת מאוד באיראן, ששיבח את המאבק נגד קבוצות לוחמי טרור באזור, כולל דאעש, ואחראי לבניית תשתית הביטחון של איראן.

Image result for iran vs us

כתיבת תגובה