המודיעין העיראקי: ארה"ב חיסלה את סולימני על בסיס מידע שגוי

קהילת המודיעין הצבאית והמודיעינית של צבא עיראק מעריכה שדאעש , לא "כתאיב חיזבאללה", היה אחראי למתקפת הטילים על בסיס עיראקי שהובילה בסופו של דבר את ארה"ב להתנקש בחייו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה -קאסם סולימאני, כך דיווח הניו יורק טיימס תוך שהוא מסתמך על מקורות צבאיים ומודיעין עיראקיים.

Image result for k1 base in iraq

"כל הסימנים מצביעים על כך שזה היה דאעש," תא"ל. האלוף אחמד עדנאן, ראש המודיעין של המשטרה הפדרלית העיראקית בבסיס K-1, אמר לעיתון. עדנאן הצביע על שלוש תקריות באזור בשבוע וחצי לפני הפיגוע ב- 27 בדצמבר, ואמר שכוחותיו היו מודעים לתנועות דאעש באזור.

Image result for k1 base in iraq

"אנו ככוחות עיראקיים אפילו לא יכולים להגיע לאזור זה אלא אם כן יש לנו כוח גדול מכיוון שהוא לא מאובטח. איך יכול להיות שמי שלא מכיר את האזור יכול לבוא לכאן ולמצוא את עמדת הירי הזו ולבצע פיגוע? "שאל אדנאן והצביע על כך שאזור השיגור נמצא באזור מוסלמי סוני בקירקוק בו מתקיימות התקפות דאעש לעתים קרובות.

תא"ל האלוף עאמר איסה חסן, ראש המטה של ​​הצד העיראקי של בסיס האוויר K-1, אמר ל- NYT כי הוא לא קנה את הטענות בארה"ב המאשימות את כתאיב חיזבאללה. "הכפרים הסמוכים הם של טורקמנים וערבים," אמר. "יש שם אהדה לדאעש. מדוע אנו מאשימים את החיזבאללה או אחרים? "

Image result for k1 base in iraq

המודיעין העיראקי הזהיר את כוחות ארה"ב ב- K-1 מפני הסכנה להתקפה אפשרית על הבסיס במהלך נובמבר ודצמבר, כולל בתדרוך של 6 בנובמבר, בו עולה כי דאעש "מתכוון לתקוף את בסיס K-1 בכירכוכ באמצעות אש מרחוק. דיווח דומה נמסר ב- 25 בדצמבר. עדנאן אמר שהוא הזהיר את ארה"ב שוב שעות ספורות לפני ירי הטילים ב27- בדצמבר.

אל"מ טאליב מדלום אל-תימימי, מפקד המשטרה הפדרלית העיראקית באזור קירקוק, אמר כי הוא דחק בארה"ב להרים בלון מודיעין מעל הבסיס בכדי למנוע התקפות, אך הבלון  היה בעת התקיפה מקורקע לצורך תחזוקה.

Image result for reconnaissance balloon

 

כתיבת תגובה