זריף האיראני מאיים לגרור את טראמפ לטריבונל בין לאומי על חיסול סולימני

שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, ראה בהריגתו של מפקד "כוח קודס", קאסם סולימאני, סיום לנוכחות כוחותיו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ באזור והבטיח להעמידו לדין.

בראיון לערוץ "אל-מיידיין" הלבנוני, ביום חמישי, אמר זריף, "השאהיד סולימאני יהיה בעל השפעה רבה יותר מהמנהיג סולימאני", והדגיש כי "הצעד שטראמפ נקט, הוא צעד של טרור ממלכתי."

הוא הוסיף כי "ארצות הברית הוכיחה, שהיא כל כך פחדנית, שהיא חוששת להתעמת עם מפקד צבאי בשדה המלחמה", והסביר: "לוושינגטון לא היה אומץ להתעמת עם מנהיג צבאי זה בשטח, והתנקשה בו בצורה טרוריסטית ופחדנית."

הוא הדגיש כי אף אדם שפוי, לא היה עושה את מה שטראמפ עשה, מכיוון שהוא "גרם לסיום נוכחות כוחותיו באזור".

זריף הוסיף: "יש הטוענים כי איראן מנהלת מלחמות פרוקסי באזור … אילו פעולות פרוקסי יכולות לגרום למיליונים, במדינות מרובות לחלוק כבוד לסולימאני?"

שר החוץ האיראני נשבע, להעמיד לדין את טראמפ, באשמת טרור כלכלי ותרבותי וטרור ממלכתי, והדגיש כי קיים פגישה עם קבוצה של משפטנים בינלאומיים בנושא זה ושיתף פעולה עם בתי המשפט הפנימיים.(אולי של איראן).

ב- 3 בינואר 2020, ארה"ב ביצעה, בהוראת טראמפ, פעולה צבאית אווירית, סמוך לשדה התעופה בבגדד, שהרגה את סולימאני, מפקד "כוח קודס" האחראי למבצעי חוץ במשמרות המהפכה האיראנים ואת סגן מפקד "מיליציית אלחשד אלשעבי העיראקית"- אבו מהדי אל-מוהנדיס, ומלוויהם.

צעד זה הביא להסלמת מתח מסוכנת בין שתי המדינות, שכן משמרות המהפכה האיראניים ביצעו ירי טילים לעבר הכוחות האמריקאים בבסיסי עין אל-אסד במחוז ענבר ובבסיס צבאי עיראקי בעיר ארביל, שבצפון עיראק.

Image result for זריף נגד טראמפ

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

הערות ברקע הידיעה:

*- כולם יודעים בדיוק איך פועלת איראן במרחב הסהר השיעי ואיך היא "משכנעת" את המדינות לתמוך בה. כל השיטות , הכוללות תשלומי שוחד וחיסולי פוליטיקאים ובכירי צבא שאינם מיישרים קו עם המדיניות האיראנית , הם הם שצריכים לעמוד לדין בפני בית משפט בין לאומי. השלטון האיראני מוצף בפושעים בין לאומיים וברוצחים המוניים.

*- שר החוץ האיראני יודע שאין אף גורם רציני בעולם המתייחס ברצינות לדבריו. כולם יודעים שמנהיגי איראן משקרים במצח נחושה ולמעשה צריך לבחון את כל הצהרותיהם על פי קריטריון דעת הקהל הפנימית באיראן עצמה . 

*- בשנה הבאה יהיו בחירות באיראן ורוב הבכירים בה נושמים לרווחה לאחר חיסול סולימני משום שסולק המנהיג שאיים יותר מכל על התקדמותם בסולם ההיררכיה השלטונית במדינה.

*- גם לשר החוץ זריף יש שאיפות פוליטיות גדולות ולמעשה כל דבריו מכוונים לאוזן של חמינאי המחפש כרגע מועמד רציני לנשיאות איראן במקום מועמדותו של סולימני שחוסל. כך יש להבין את התקפותיו על טראמפ . "מדבר למשקוף ומתכוון לדלת".

Image result for זריף נגד טראמפ

כתיבת תגובה