מבזקי חדשות ליום 5-2-20 . מתעדכן

*- חדשות העולם הערבי: בית המשפט לחקירות צבאיות בלבנון, דורש הוצאה להורג של סוכן ישראל.
נג'את אבו שקרה, שופט החקירות הצבאיות בלבנון, הוציא כתב אישום בתיקו של הסוכן שנעצר, עמר אל-פחורי, וגזר עליו עונש מוות, והפנה אותו לביצוע גזר הדין על ידי הצבא.

*- סגן נשיא איראן, יא'צחק ג'הנגירי, הודיע ביום שלישי כי היקף הסחר של ארצו עם העולם הגיע ל -70 מיליארד דולר בעשרת החודשים האחרונים למרות הסנקציות.

*- 19 משאיות עמוסות גז ממצרים ו -9 משאיות מישראל ייכנסו היום לרצועה. סך הכל 550 טון.

*- רויטרס – בוושינגטון פוסט דווח, כי איחוד האמירויות הערביות, מעורבת במפגש באוגנדה בין ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, לבין נשיא מועצת המעבר הסודאנית, עבד אלפתאח אל-בורחן.

העיתון ציטט ביום שני גורם בכיר בצבא סודאן אנונימי , שביקש לא לפרסם שמו, מכיוון שהוא אינו מורשה לשוחח עם התקשורת, באומרו, כי אל-ברהאן הסכים לקיים פגישה עם נתניהו, בגלל הרשעתם של גורמים סודנים, כארגוני טרור בידי ארה"ב, וצעד זה יסייע להאיץ את תהליך מחיקת חרטום, מהרשימה האמריקאית של המדינות המממנות טרור.

*- רשת "CNN" אמריקאית דיווחה ביום שני, כי חברת תרופות אמריקאית, עובדת עם הרשויות הסיניות, כדי לברר האם אחת התרופות שלה, יכולה להילחם בנגיף הקטלני קורונה, שהרג יותר מ -420 בני אדם בסין עד כה.

החברה האמריקאית כינתה את התרופה "רמסוויאר", וציינה כי היא הראתה הצלחה, לנוכח הגרסה הקודמת לנגיף המכונה תסמונת המזרח התיכון, ונגיף ה- SARS. היא אמרה כי תרופה זו, שימשה במצבי חירום, במהלך התפרצות האבולה באפריקה.

هكذا يبدو شكل فيروس كورونا المميت

*- היום (שלישי) בית המשפט העליון אישר גזר דין מוות לאזרח איראני שהורשע בעבר בריגול עבור ה- CIA, לפי פרסומים בכלי תקשורת מקומיים באיראן נטען כי שיתף את סוכנות הריגול האמריקאית בפרטים על תכנית הגרעין של איראן.

*- במהלך היומיים האחרונים דאעש במתקפות על הצבא המצרי באזור ליפתא, דרומית לעיר שייח זוויד, בסיני.

*- לאחר שנתן הוראות למיליציה ולתומכיה לדכא את המפגינים באמצעות פנייה לכוח ואלימות, כנראה שמוקטדה אל-סאדר איבד את הפופולריות והלגיטימיות שלו בעיראק ועבר לצד האיראני.

קרבות רחוב בין מפגינים לבין אנשי הכובעים הכחולים של אלסאדר שמפנים אותם מהרחובות בעיראק.

*- נערכים לקורונה: מתחם לאשפוז בבידוד הוקם בבית חולים תל השומר.

*- עונשים חמורים בחלק ממחוזות סין למי שיפיץ מידע כוזב לציבור ברשתות החברתיות – בית הדין בהיילונג-ג׳יאנג (Heilongjiang, 黑龙江), המחוז הצפון מזרחי הגובל ברוסיה, הודיע היום כי מי שיפיץ שמועות המהוות פעילות חתרנית תחת השלטון – מסתכן במאסר של עד 15 שנה. מי שיימצא מפיץ את הנגיף במכוון, ייענש בחומרה ויסתכן בעונש מוות. בנוסף לכך, כל אדם שיסרב לעבור למרכזי הבידוד מסתכן ב-7 שנים מאסר.

*- עוד אניית נופש עם 3700 נופשים תחת מצור ביפן. יש גם אחת באיטליה. מטורפים מי שעולה בימים אלו על אניות נופש.

*- עוד 19 מיליון תושבים סינים הוכנסו היום למצור בעקבות פגיעת הווירוס. המספר מתקרב במהירות למספר המדהים של 100 מיליון איש תחת מצור. לא ניתן יהיה להמשיך כך ללא סוף. עם כל ההשלכות.

*- הטרגדיה של תושבי אידליב … חצי מיליון עקורים בחודשיים:

למעלה מחצי מיליון בני אדם נעקרו מבתיהם, במהלך חודשיים של לחימה והפצצות בצפון מערב סוריה, כך פרסם האו"ם ביום שלישי, כתוצאה מההסלמה הצבאית, של כוחות המשטר ובעלת בריתה רוסיה.

דייוויד סוונסון, דובר אזורי של משרד האו"ם לתיאום לעניינים הומניטריים, אמר ל- AFP כי "החל מה -1 בדצמבר, כ -520,000 בני אדם נעקרים מבתיהם, שמונים אחוז מהם נשים וילדים.

*- מנהלת התאום והקישור ברוסיה מזהירה כי חברי קבוצת ההגנה האזרחית הנקראים "הקסדות הלבנות" יחד עם לוחמי אופוזיציה סורית מתכננים לבצע פיגוע כימי רב נפגעים באזור ההסלמה של מחוז אידיליב המעורב בצפון מערב סוריה, במטרה להפליל את כוחות הממשלה הסורית כתירוץ למעשי תוקפנות של חיילי הצבא של משטר אסד.

*- "טורקיה יכולה להמשיך ולשקר לעולם על הישגיה. יש כמה נפגעים ובעיקר נזקים לרכוש וציוד כל השאר מזויף ". כך טוען מפקד הכוחות הסורים באידליב.

*- מצרים השלימה עסקת רכישה של 2 פריגטות נוספות מאיטליה בסך של 500 מיליון יורו. הספינות כבר כמעט מוכנות למסירה. הדחיפות המצרית לקנות כלי שייט מוכנים למסירה כמעט מידית מצביעה על החשש הכבד שלהם מפני הצי הטורקי הפועל מול חופי לוב למרות האיומים המצריים .

תמונה

*- לונדון: על ממשלות מערביות וגופים בינלאומיים, כולל האיחוד האירופי, לסווג את חיל המשמר המהפכני של איראן (IRGC) כארגון טרור זר, כך מסר מכון טוני בלייר לשינוי גלובלי בלונדון בדו"ח שפורסם ביום שלישי.

ה- IRGC משמש כ"מיליציה ממוסדת "ומשתמש במשאבים העצומים שלה כדי להפיץ" שליחות של ג'יהאד "דרך" צבא אידיאולוגי "של מתגייסים ופרוקסי, נאמר בדו"ח, שכותרתו" מעבר לגבולות: האידאולוגיה המרחיבה של המהפכה האסלאמית של איראן חיל המשמר. "

 

כתיבת תגובה