רוסיה מודאגת מריצתה של איראן לעבר הגרעין. הערכות

שגריר רוסיה בטהראן-לוין דזגאריאן אומר כי "אנו מודאגים מאוד מצעדיה של איראן בנושא הגרעין , כולל ההודעה שיצאה במג'לס (הפרלמנט האיראני) בדבר ההחלטה להמשיך בפיתוח ולהצטייד בנשק גרעיני . במידה רצינית ומשמעותית, תגובה אמוציונלית שכזו מטעם עמיתינו האיראניים יכולה להיות מוסברת בכך שטהרן כיבדה את התחייבויותיה במסגרת הסכם הגרעין עד לפניי זמן לא רב. יחד עם זאת, שלישיית המעצמות האירופיות ( בריטניה, גרמניה וצרפת) רק יצאו בהצהרות לא מעשיות. "

רוסיה דחקה שוב ושוב באיראן "להישאר מחויבת להסכם הגרעין ולהיצמד להוראות האמנה הבינלאומית החשובה מאוד הזו".

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

Image result for russia nuclear iran"

הערכות :

*- התבטאות כה גלויה וכה בוטה של רוסיה ,ועוד באמצעות שגרירה בטהרן, מצביע על כך שהיא יודעת דבר או שתיים על ההפרות האיראניות הנוכחיות בתחום הגרעין ועל התכניות שלה לטווח קצר וארוך שבוודאי יוליכו אותה על ציר התנגשות חזיתית עם ארה"ב וישראל . התנגשות שלרוסיה לא תהיה אינטרס להתערב מחשש להעצמת הסנקציות האמריקאיות עליה.

*- החשש הרוסי הגלוי בצד הרמזים אודות ריצתה של איראן לגרעין צריך להדאיג את ישראל והתקווה כי מעשיה הנוכחיים של איראן לא נסתרים מעיניהן של ארצות הברית וישראל.

*- אפשר והצהרת הדאגה הרוסית נועדה "לעודד" את מדינות אירופה להתנתק מציר ההליכה המשותף עם ארה"ב בנושא הסכם הגרעין עם איראן ובכך להחליש את עמדות הפתיחה של ארה"ב בכל משא ומתן שיפתח בעתיד. דחיקת אירופה מזרועותיה של ארה"ב יכולה להואיל גם במאמצי רוסיה להחליש את ארגון נאט"ו שגם כך שוקע בחילוקי דעות עמוקים עם טורקיה ועם עמדותיו האגרסיביות של טראמפ המבקש ממדינות אירופה להגביר השקעותיהן בנאט"ו ולהקל את הנטל על ארה"ב.

וזאת לדעת כי מאחורי כל הצהרה מדינית פורצת דרך של רוסיה עומדים אינטרסים האמורים להואיל בטווח הארוך למחנה המצהירים.

Image result for russia nuclear iran"

 

 

כתיבת תגובה