פומפאו מאשר כי מתבצעים מעשי זוועה נגד אזרחים בצפון סוריה

מזכיר המדינה האמריקאי – מייק פומפאו מגלה היום את מה שידוע לכל קורא ברשתות החברתיות של צפון סוריה כבר הרבה זמן  , והרואה לנגד עיניו,הן במלל המתאר את האסון והן בתמונות וסרטונים המועלים לרשתות החברתיות ומגלות הפצצות שטיח ברבריות נוסח מלחמת העלם השנייה , והמבין כי אין סיכוי שהעולם יתערב להפסקת הטבח הבלתי אנושי באזרחים שלווים כי לאף מדינה לא אכפת מה קורה בסוריה.

מבחינתם ,שהסורים, וכל מי שדורך כרגע על אדמתה , ימשיכו להרוג אחד את השני , ולא משנה אם הוא לוחם חופש או טרוריסט או סתם אזרח המבקש לחיות בשלווה את חייו , העיקר שלא ינסו להגיע למדינות השלוות ולא יקלקל להם את מה שהם מרוויחים . 

מוכר ? כן גם בעבר נהגו עמים להשמיד את עצמם או את מי שהפריע להם אך כל עוד זה לא פגע באינטרס העולמי או בכלכלתה הדבר לא נגד לאיש והכל התעלמו ממעשי הזוועה.

שר החוץ האמריקאי אמר היום כי ארצות הברית עוקבת בדאגה אחר המצב בצפון מערב סוריה, שם על פי הדיווחים הכוחות המשולבים של רוסיה פועלים יחד עם כוחות המשטר האיראני, החיזבאללה ומשטר אסד, ומבצעים מעשי זוועה נגד תושבי מחוז אידליב ומערב חלב שבצפון סוריה. על פי הדיווחים, כוחות אלה מבצעים הפצצות אוויריות חסרות הבחנה והתקפות קרקעיות, וכתוצאה מכך נעקרו מאות אלפי אזרחים מאזור עיר המחוז – " מערת אל-נעמאן".

Image result for idlib

העקורים מנסים למצוא שלווה בטורקיה אך המשטר חסם את המעברים כדי למנוע מאוכלוסיית הפליטים הסורים לגדול עוד מעבר ל-2 מיליון שכבר נמצאים שם. על פי הדיווחים, עשרות אלפים נמלטים מבתיהם בעקבות ההסלמה  שרוסיה, סוריה איראן וחיזבאללה גורמים באזור.

Idlib map

קרדיט :מאיר בר מקבוצת נציב 

כתיבת תגובה