לה פיגארו: חיזבאללה העיר תאים רדומים שלו במערב לקראת ביצוע פיגועים

העיתון הצרפתי "לה פיגארו" מדווח כי המיליציה הלבנונית – חיזבאללה  "העירה" את תאי הטרור הרדומים שלה במערב לאחר הריגתו של מפקד כוח קודס האיראני קאסם סולימאני בתקיפה אמריקאית בבגדד בתחילת החודש.

העיתון ציין כי עם הסלמת המתיחות בין איראן לארצות הברית, עקב הריגת סולימאני, האיץ חיזבאללה את תהליך חידוש תאי הטרור הרדומים שלו, על מנת להשיג יכולת התקפית מפתיעה ובלתי צפויה, במיוחד במערב.

Image result for us vs hizbullah

העיתון הסביר בכתבתו כי המיליציה הפרו-איראנית פיתחה אסטרטגיה לגיוס צעירים מלאומים שאינם לבנוניים או ערבים הנהנים ממצב חברתי יציב, כך שהם לא מושכים תשומת לב, במיוחד אצל שירותי המודיעין והמעקב.

"לה-פיגרו" ציין כי על פי המידע שנאסף, החיזבאללה כבר החל בגיוס עשרות אנשים עם מאפיינים אישיים אלה לפני 3 שנים בפקיסטן או באפגניסטן, אך האיץ את הפעילות לאחר חיסולו של סולימאני.

העיתון הצרפתי, שציטט גורמים מודיעיניים, תיאר אותם כ"מעודכנים "כי " האתר  של חיזבאללה החל לחפש גורמים חדשים שיצטרפו אליהם במדינות שונות ברחבי עולם מה שהעלה את החשד אצל שירותי המודיעין אשר עוקבים אחריהם מקרוב ".

העיתון ציין כי חיזבאללה הורה לתאי הטרור הרדומים שלו להיות מוכנים לבצע פיגועים במערב.

Image result for ‫פיגועי חיזבאללה‬‎

העיתון אמר עוד כי שירותי הביון המערביים רואים בתאים רדומים אלו סכנה כי הם משנים את אופן עבודתם ללא הרף.

באוגוסט האחרון עצרו הרשויות בתאילנד פקיסטני בן 27 בחשד שהיה לו קשר לחיזבאללה.

לאחר חיסולו של סולימאני בעירק, נשבע חיזבאללה, לדבריו של מזכ"ל הארגון- חסן נסראללה, לנקום ובדברים שנשא  הפציר במיליציות פרו-איראניות באזור לפגוע בנוכחות האמריקאית במזרח התיכון, באומרו כי שדה הקרב פתוח.

חסן נסראללה, מנהיג המיליציה של חיזבאללה

כתיבת תגובה